حل مشکلات میزان صبر جامعه را ارتقا می‌دهد/ لزوم شکیبایی برای شکافتن امواج فتنه

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز توصیه به حق و صبر را دو برنامه اصلی در تبیین حرکت عاشورایی امام حسین (ع) دانست و گفت: حل مشکلات مردم میزان صبر جامعه را ارتقا می‌دهد و افزایش اعتماد و امید به آینده را به همراه دارد.

حجت‌الاسلام احمد سالک در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب، اظهار کرد: معظم‌له در دیدار اخیرشان با دانشجویان حدود ۱۰ توصیه را مطرح کردند، که یکی از مهمترین و محوری‌ترین آنها توصیه به حق و صبر بود.

وی این دو مطلب را مبنای تبیین دستاوردهای نظام جمهوری اسلامی دانست و افزود: سفارش و هدایت جامعه به سوی حق و حقیقت و فرهنگ غنی اسلام رسالت بزرگی است که بر عهده آحاد ملت ایران به ویژه جوانان پرسشگری قرار دارد که در این عرصه پا در میدان فعالیت‌های فرهنگی گذاشتند که ضرورت انجام این کار شناخت حق از طریق قرآن، عترت، ائمه اطهار و اسلام ناب است.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز این شناخت را برای توصیه جامعه به حق و حقیقت ضروری دانست و خاطرنشان کرد: کسی که این مبانی اساسی اسلام ناب را نشناسد، قدرت به سفارش و هدایت آنها ندارد بنابراین شناخت حق نخستین رسالت تواصوا بالحق است و نکته دوم مجهز شدن برای پاسخگویی به همه شبه‌هایی خواهد بود که دشمنان اسلام مطرح می‌کنند و این پاسخ‌ها در قالب مسائل فرهنگی و گفتمان‌های دینی شکل واقعی می‌یابد.

وی عامل بودن به حق را لازمه حرکت توصیه به صبر دانست و گفت: بزرگترین ابزار توسعه و تبلیغ رسالت الهی، حقی است که بر عهده ما قرار دارد، بنابراین فرد برای توصیه به صبر باید هم انسان با معرفتی باشد، به اعماق دین و دریای ژرف مسائل دینی آگاه باشد تا گوهرهای خوبی به دست آورد و دوم اینکه از قدرت بیان ابعاد مختلف فرهنگ اسلام برخوردار و سوم عامل به دستورات حق باشد.

دشمنان سرسخت و ناملایمان در مسیر ترویج اسلام

حجت‌الاسلام سالک با اشاره به رویارویی انسان در جریان ترویج فرهنگ اسلام ناب با موانع افزود: از جمله این ناملایمات دشمنان سرسخت است که برای پیشرفت و شکافتن امواج فتنه باید انسان صبور و شکیبا بوده و از قدرت شناخت فرهنگ، مبارزات مخفی، آشکار، نیمه‌مخفی و نیمه‌آشکار برخوردار باشد زیرا تمام آیاتی که در قرآن درباره صبر وجود دارد به معنای دست روی دست گذاشتن و تماشا کردن نیست.

وی مفهوم اصلی صبر را مبارزه سنگین در آشکار و پنهان دانست و یادآور شد: دعوت انسان به صبر مطلب روشنی است که در آیات قرآن اشاره شده است، بنابراین کسی که بخواهد در این مسیر قرار گیرد باید صبور، برخوردار از پختگی کامل و هدف‌گذار در مسائل مختلف انقلابی، سیاسی، فرهنگی، اقتصادی، دینی و حتی خانوادگی باشد.

عضو شورای مرکزی جامعه روحانیت مبارز داشتن برنامه‌ریزی برای پیشبرد اهداف را از دیگر شرایط گام نهادن در این مسیر دانست و گفت: صبر به تنهایی کافی نیست بلکه فرد باید با برنامه‌هایی برای ایجاد امید در وجود افراد جامعه حرکت کند، چهارمین شرط صبر این است که فرد منتظر آثار حرکت خود نباشد زیرا خدا به حرکت او برکت می‌دهد و آثار وسیع خواهد داشت.

وی با اشاره به شرط آمادگی برای رویارویی با هرگونه مبارزه در مسیر توصیه به صبر افزود: برای مبارزات گفتمانی باید فرد قوی و عالم عامل باشد و در زمینه مبارزات جسمی و زبانی در امر به معروف و نهی از منکر برخورداری از بیان و شرایط امر به معروف و نهی از منکر ضروری است حتی در صورت لزوم از میدان عمل به میدان جنگ برود که در این صورت تجهیز به شرایط نظامی نیز ضروری خواهد بود.

حجت‌الاسلام سالک توصیه به حق و صبر را دو برنامه اصلی در تبیین حرکت انقلابی و عاشورایی امام حسین (ع) دانست و ادامه داد: مطالبی که رهبر معظم انقلاب به آن اشاره فرمودند، مبدا جهاد تبیین است همچنین لازم به ذکر است که حل مشکلات مردم میزان صبر جامعه را ارتقا می‌دهد و افزایش اعتماد و امید به آینده را به همراه دارد.

کد خبر 606369

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.