گام بلند شهرداری اصفهان برای همکاری و تعامل با مجموعه‌های دانش‌بنیان

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان گفت: مصوبه «طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان مدیریت شهری»، گام بلند شهرداری برای همکاری و تعامل موثر با مجموعه‌های دانش‌بنیان است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، مرتضی نصوحی امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم شهریورماه _در نشست صمیمانه با مجموعه‌های دانش‌بنیان، مراکز خلاق و شتاب‌دهنده اظهار کرد: با توجه به نام‌گذاری سال مبنی بر «تولید، دانش‌بنیان و اشتغال‌آفرین» مسائل مربوط به طرح‌های دانش‌بنیان بسیار مورد تأکید مدیریت شهری قرار گرفت.

وی با بیان اینکه اعضای دوره ششم شورای اسلامی شهر اصفهان بر اجرای طرح‌های دانش‌بنیان تاکید بسیاری دارند و در این راستا لایحه‌ای تحت عنوان «طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان در مدیریت شهری» را به تصویب رساندند، گفت: این مصوبه که ابعاد مختلفی دارد به منظور رفع مشکلات اداره شهر با کمک مجموعه‌های دانش‌بنیان تنظیم شده است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان تصریح کرد: در اکوسیستم کارآفرینی شهر، مجموعه‌ای تحت عنوان فضاهای کار اشتراکی یا مجموعه‌های شتاب‌دهنده وجود دارد که وظیفه و مأموریت اصلی آن‌ها حمایت از طرح‌ها و ایده‌های نو و شتاب‌دهی به فعالیت مجموعه‌های دانش بینان است که طرح‌های جدید خود را به سمت اجرایی شدن و سپس تبدیل‌شدن به شرکت و برطرف کردن نیازها ببرند.

وی هدف از برگزاری نشست با مجموعه‌های دانش‌بنیان و مراکز شتاب‌دهنده به میزبانی شهرداری اصفهان را ایجاد همدلی، شناخت متقابل از یکدیگر و ایجاد هم‌افزایی برای فعالیت‌های مشارکتی عنوان کرد و ادامه داد: معتقدیم بسیاری از نیازهای مدیریت شهری وجود دارد که هنوز نگاه خلاقانه و فناورانه به آن نشده است، در صورتی که اگر چنین نگاه‌هایی به این مسائل شود، می‌تواند در کاهش هزینه‌های اداره شهر و رفع مشکلات چاره‌ساز باشد.

نصوحی خاطرنشان کرد: شبکه‌سازی بین مجموعه‌های دانش‌بنیان و ارائه طرح‌ها و ایده‌های نو مبتنی بر مشکلات مدیریت شهری از دیگر اهداف مدیریت شهری برای برقراری تعامل و ارتباط با صنایع و شرکت‌های دانش‌بنیان است.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: امروز مدیریت شهری در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی، پسماند و بازیافت، طراحی‌ها و تبلیغات به تکنولوژی‌های زیادی نیاز دارد که می‌توان این مهم را با همکاری و هم‌افزایی مجموعه‌های دانش‌بنیان مرتفع کرد، در این راستا لازم است اهداف، مفاد، تکالیف شهرداری و برخی از موارد تسهیل‌گری مدیریت شهری طبق مصوبه «طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان مدیریت شهری» برای مجموعه‌های دانش‌بنیان تبیین و توضیح داده شود.

وی اظهار کرد: ایجاد کارخانه نوآوری شهرداری اصفهان نیز در دستور کار قرار دارد که در این راستا مذاکرات و رایزنی‌هایی برای محل راه‌اندازی آن در مکان سابق شرکت نمایشگاه‌ها در پل شهرستان انجام شده است.

نصوحی تصریح کرد: در مصوبه شورای اسلامی شهر مبنی بر «طرح تقویت تولید و خدمات دانش‌بنیان مدیریت شهری» نکات مهمی وجود دارد که برای مجموعه‌های دانش‌بنیان قابل‌توجه است از جمله اینکه طبق این طرح، مدیران شهرداری مقید شده‌اند یک تقویم ارتباطی با شرکت‌های دانش‌بنیان و بازدیدی از مجموعه‌های دانش‌بنیان داشته باشند که این امر ظرفیت خوبی است، همچنین در این مصوبه تأکید شده است مدیران باید مبالغ قراردادهای امضاشده با شرکت‌های دانش‌بنیان را هر شش‌ماه یک بار به شورای اسلامی شهر گزارش دهند.

مدیر پژوهش، خلاقیت و فناوری‌های نوین شهرداری اصفهان افزود: در این مصوبه تأکید شده است که تمام سازمان‌های شهرداری باید حداقل در هر فصل، یک جلسه با موضوع فناوری‌های مورد نیاز سازمان مربوطه خود برگزار کنند.

وی با اشاره به تهیه لیستی از مجموعه نیازهای شهرداری اصفهان برای ارائه به مجموعه‌های دانش‌بنیان گفت: این مصوبه گام بلند شهرداری برای همکاری و تعامل با مجموعه‌های دانش‌بنیان است، چرا که نکات لازم برای ارتباط مؤثر شهرداری با دانش‌بنیان‌ها مورد تأکید قرار گرفته است.

کد خبر 606309

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.