اجرای طرح‌های هادی روستایی با مشکل جدی مواجه است

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا در شورای اسلامی استان چهارمحال‌وبختیاری گفت: اجرای طرح‌های هادی روستایی با مشکل جدی مواجه است و انتظار می‌رود معضلات موجود رفع شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، محمدیعقوب باقری امروز _دوشنبه بیست‌وهشتم شهریورماه_ در جلسه بررسی مسائل و مشکلات شهرستان خانمیرزا، اظهار کرد: شهرستان خانمیرزا سراسر بحران است و در بحث زیرساخت‌ها و مسائل جزئی و کلی نیاز به تأمین اعتبار ویژه دارد.

وی با اشاره به اینکه دشت حاصلخیز خانمیرزا مورد بی‌مهری و کم‌لطفی قرار گرفته است، ادامه داد: بحران اصلی استان به ویژه شهرستان خانمیرزا مشکل کم‌آبی است و باید از ظرفیت‌های موجود در مدیریت بحران استان نهایت استفاده را ببریم، چراکه در زمینه آبیاری اراضی کشاورزی، فرونشست زمین و جاده‌های مواصلاتی مسائل از بحران نیز رد شده است.

نماینده شوراهای اسلامی شهرستان خانمیرزا تصریح کرد: اجرای طرح‌های هادی روستایی در بخش مرکزی خانمیرزا و بخش ارمند به ویژه دهستان جوانمردی با مشکل جدی مواجه شده و مردم از بنیاد مسکن که متولی این حوزه است انتظار دارند، ضمن بازدید میدانی، نسبت به رفع مشکلات و بازنگری طرح اقدام کنند.

وی با اشاره به مشکلات راه‌های روستایی در شهرستان خانمیرزا، افزود: اختصاص قیر رایگان به روستاها باید پیگیری شود و واریز اعتباراتی برای دهیاری‌های شهرستان به صورت ویژه جهت زیرسازی آسفالت روستاها در دستور کار باشد.

باقری درخصوص لزوم رفع مشکل تداخل اراضی در شهرستان خانمیرزا و سایر مشکلات مردم با منابع طبیعی، گفت: برخی واگذاری اراضی ملی در شهرستان نادرست است، تعدادی زمین در چند نقطه شهرستان سال‌ها پیش جهت احداث شهرک‌های دامپروری و کشاورزی تصرف شده است، اما بلاتکلیف ماندند که باید جهاد کشاورزی و منابع طبیعی تکلیف آن را مشخص کنند یا زمین‌ها آزاد و به افراد دیگری واگذار شود یا پروژه‌ها به بهره‌برداری برسد.

عضو هیئت رئیسه شورایعالی استان‌ها اضافه کرد: اختصاص اعتبار لازم جهت جاده گوشکی به پل قره، جاده مواصلاتی آلونی‌_ده صحرا_جوانمردی و سه راهی ارمند تا بوگر از ضروریات است.

وی تاکید کرد: جهت انتقال آب به طرح‌های کشاورزی و مصارف شرب، اعتبارات کمی اختصاص داده شده است، لذا انتظار می‌رود ضمن اهتمام مسئولان به این موضوع، از ظرفیت سرمایه‌گذاران برای احیای شهرستان خانمیرزا استفاده شود.

کد خبر 606308

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.