نظافت بیش از ۳ میلیون مترمربع از معابر شهر کربلا

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان با اشاره به اقدامات قابل توجه این ستاد در بازه زمانی ۱۶ تا ۲۶ شهریورماه سال جاری در کربلای معلی گفت: در این ایام نظافت بیش از سه میلیون مترمربع از معابر شهر کربلا توسط خادمان شهرداری اصفهان انجام گرفت.

سیدمهدی عسگری در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: همزمان با برپایی مراسم اربعین حسینی (ع) در کشور عراق و راهی شدن جمعیت عظیمی از زائران ایرانی به شهر کربلا، ستاد اربعین شهرداری اصفهان از ۱۶ تا ۲۶ شهریورماه نسبت به خدمت رسانی به زائران حسینی در شهر کربلا برنامه ریزی و اقدام کرد.

وی افزود: برخی از مهمترین این اقدامات شامل آبرسانی به موکب ها به صورت مستمر و شبانه‌روزی به میزان یک میلیون و ۴۵۰ هزار لیتر، جمع آوری مستمر و شبانه‌روزی زباله به میزان ۵۵ سرویس و پرس زباله‌کش به میزان تقریبی ۱۶۵ هزار کیلوگرم بوده است.

رئیس ستاد اربعین شهرداری اصفهان از پاکسازی و نظافت محوطه داخلی و محل استقرار موکب ها به صورت شبانه‌روزی و مستمر به میزان ۸۵۰ هزار مترمربع به عنوان اقدام دیگر این ستاد خبر داد و اظهار کرد: پاکسازی و نظافت معابر منتهی به حرم به میزان سه میلیون و ۳۰۰ هزار مترمربع، پاکسازی کانال‌ها و نهرهای آب به میزان ۵۰۰ هزار مترمربع و توزیع کیسه زباله به تمامی موکب‌ها جهت همکاری در خصوص جمع‌آوری زباله و نظافت به میزان ۸۰۰ کیلوگرم نیز از سوی ستاد اربعین شهرداری اصفهان انجام شد.

وی با اشاره به آموزش مسئولان موکب‌ها در خصوص زمان بارگیری پسماندها و گذاشتن زباله‌ها در مکان تعیین شده در ۲۵ موکب، گفت: در این ایام همچنین نسبت به تشویق و آموزش نکاتی درباره رعایت نظافت موکب‌ها و مسیرها به حدود یک‌هزار نفر اقدام شد.

عسگری ادامه داد: در اختیار گذاشتن جرثقیل جهت جابه‌جایی وسایل و تجهیزات موکب ها به تعداد هفت روز کاری از دیگر اقدامات ستاد اربعین شهرداری اصفهان بود.

کد خبر 606292

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.