کسب رتبه نخست تفکیک زباله از مبدا توسط شهرداری کیاشهر

شهردار بندر کیاشهر گفت: طی فرآیند پایش عملکرد شهرداری‌های استان گیلان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ توسط کارگروه پسماند استان، امسال شهرداری کیاشهر با روزانه پنج درصد تفکیک پسماند خشک، مقام نخست را کسب کرد.

مرتضی عاطفی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: شهرداری کیاشهر طرح تفکیک زباله از مبدا را با کمک شهروندان و سازمان‌های مردم‌نهاد به صورت جدی و نظام‌مند در بهمن‌ماه سال گذشته آغاز کرد.

وی با بیان اینکه در طرح تفکیک، آموزش خانوارها روزانه به‌طورمیانگین توسط ۱۵ تا ۲۰ نفر از اعضای سازمان‌های مردم‌نهاد انجام می‌شود، افزود: براساس تقویم روزانه که درب منازل توزیع شده و بنرهایی که در محلات نصب شده است، زباله‌های خشک طبق زمان‌بندی با دو دستگاه خودرو وانت بار از درب منازل جمع‌آوری می‌شود.

شهردار کیاشهر با بیان اینکه در طرح جدید تمام خانوارهای این شهر تحت پوشش آموزش تفکیک زباله و جمع‌آوری پسماند خشک قرار گرفتند، خاطرنشان کرد: در این طرح کیسه‌های پارچه‌ای با هدف فرهنگ‌سازی و استفاده کمتر از کیسه‌های پلاستیکی در درب تمام منازل شهر کیاشهر توزیع شده و با تعدادی از فروشگاه‌های مواد غذایی شهر نیز رایزنی‌های لازم انجام شده است تا به مشتریانی که برای خرید کیسه پارچه‌ای به همراه دارند، تخفیف ارائه کنند.

عاطفی تصریح کرد: با توجه به اینکه بسیاری از شهروندان کیاشهر در خانه‌های ویلایی سکونت دارد، بنابراین نحوه تهیه کود از زباله تر در باغچه برای مصارف کشاورزی به شهروندان آموزش داده می‌شود، تا زباله تولیدی کاهش یافته و پسماند کمتری به دفن گاه حمل شود.

وی با بیان اینکه در ابتدای سال جاری شهرداری کیاشهر با شرکت بهروب برای اجرای تفکیک زباله از مبدا با استفاده از اپلیکیشن تفاهمنامه همکاری امضا کرده و شهرداری در حال آموزش شهروندان برای نصب این اپلیکیشن در گوشی‌های تلفن همراه است، گفت: شهروندان می‌توانند از طریق آدرس behroob.ir این نرم‌افزار را روی گوشی همراه خود نصب، درخواست خود را جهت اعزام خودروهای جمع‌آوری و دریافت پسماند خشک در هر زمان و مکان به آسانی اعلام کنند.

شهردار کیاشهر تاکید کرد: در پایش عملکرد شهرداری‌های استان گیلان در اجرای طرح تفکیک زباله از مبدأ، توسط کارگروه پسماند استان، امسال شهرداری کیاشهر با روزانه پنج درصد تفکیک پسماند خشک مقام نخست را کسب کرد.

وی گفت: روزانه حدود ۲۰ تن زباله در کیاشهر تولید می‌شود که این میزان در فصول کشاورزی و حضور مسافران و گردشگران تا ۲۵ تن افزایش می‌یابد و زباله‌ها به صورت موقت در حاشیه شهر دفن می‌شود.

به گزارش ایمنا، شهر بندر کیاشهر با بیش از ۱۴ هزار نفر جمعیت در ۱۷ کیلومتری شهرستان آستانه اشرفیه و در ۵۰ کیلومتری رشت واقع شده است.

کد خبر 606241

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.