تبدیل وضعیت کارکنان ایثارگر شهرداری اصفهان به کجا رسید؟

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان با بیان اینکه براساس قانون مصوب امسال ایثارگرانی که در شهرداری مشغول به فعالیت هستند، اما قرارداد شرکتی دارند، تبدیل وضعیت می‌شوند گفت: ۸۴۰ نفر از کارکنان ایثارگر در شهرداری اصفهان تبدیل وضعیت می‌شوند.

محمد نورصالحی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص طرح تبدیل وضعیت ایثارگران، اظهار کرد: براساس قانون مصوب بودجه امسال، ایثارگرانی که به صورت مستقیم در سازمان‌های دولتی و عمومی مانند شهرداری مشغول به فعالیت هستند، اما قرارداد آن‌ها شرکتی است و کار اداری دارند، باید تبدیل وضعیت شوند.

وی ادامه داد: تعداد این نیروها در شهرداری اصفهان ۸۴۰ نفر است و پرونده آن‌ها تکمیل شده و برای گزینش به استانداری ارسال شده است. به مرور زمان تاییدیه‌ها دریافت می‌شود و قرارداد این نیروها به صورت مستقیم با شهرداری بسته می‌شود.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان تصریح کرد: قراردادهای تعداد قابل توجهی از نیروهای ایثارگر با شهرداری به صورت مستقیم شده است و گزینش مابقی نیز به مرور زمان تأیید و تبدیل وضعیت می‌شوند و با شهرداری قرارداد مستقیم می‌بندند.

وی اضافه کرد: قرارداد شهرداری با تعدادی از نیروها یا شرکت‌ها به عنوان تأمین نیرو نیست، بلکه به صورت حجم کار است. مانند نظافت شهر، حمل پسماند، رسیدگی به فضای سبز شهر نیروهای پیمانکار هستند، این در حالی است که آن نیروها در محیط شهرداری مشغول به کار نیستند و قرارداد آن‌ها با یکی از شرکت‌ها است و آن شرکت نیز قرارداد تأمین نیرو ندارد و حجمی از کار را پذیرفته تا با هر تعداد نیروی لازم انجام دهد، از این رو تکلیف تبدیل وضعیت این افراد به صورت قانونی هنوز مشخص نشده است.

نورصالحی گفت: طبق استعلام جلسه‌ای که حدود یک ماه گذشته با رئیس دیوان عدالت اداری داشتیم، تفسیر بر این بود تا افرادی مانند نیروهای خدماتی و اداری و نگهبانان که وظیفه‌ای در شهرداری انجام می‌دهند، اما قراردادشان با شرکت‌های دیگر است، تبدیل وضعیت شوند که با تکمیل پرونده آن‌ها این اقدام انجام در حال انجام است.

وی افزود: درحال‌حاضر طرح تبدیل وضعیت ایثارگران شهرداری به نتیجه نهایی رسیده است و ۸۴۰ نفر از نیروهای شهرداری مشمول این طرح شدند، به مرور زمان پرونده گزینش این افراد تکمیل می‌شود و درحالی‌که وظایف قبلی خود را انجام می‌دهند با شهرداری قرارداد مستقیم منعقد می‌کنند.

رئیس شورای اسلامی شهر اصفهان خاطرنشان کرد: تبدیل وضعیت نیروهای ایثارگر شهرداری طبق ضوابط و مقررات و شرایطی که قانون اعلام کرده، انجام شده و این طرح شامل فرزندان شهدا، ایثارگران، جانبازان و آزاده است.

کد خبر 606221

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.