تیم‌ها تا چه زمانی فرصت ارائه لیست نهایی خود را برای حضور در قطر دارند؟

تیم‌های ملی باید لیست نهایی خود را برای جام جهانی ۲۰۲۲ تا سیزدهم نوامبر ۲۰۲۲، هفت روز قبل از بازی افتتاحیه مسابقات، به فیفا ارسال کنند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، زمان برای آغاز جام جهانی ۲۰۲۲ قطر به سرعت در حال سپری شدن است و طولی نمی‌کشد که بهترین تیم‌های جهان، به خاورمیانه بیایند تا برای کسب معتبرترین جام فوتبال، مبارزه کنند. بازیکنان در سرتاسر جهان آماده خواهند بود که آمادگی خود را حفظ کنند تا بهترین شانس را برای حضور در ترکیب تیم ملی خود در مسابقات داشته باشند. در ادامه، همه چیزهایی را که باید درمورد اینکه چه زمانی تیم‌ها باید برای جام جهانی آماده شوند، تعداد بازیکنانی که می‌توانند در فهرست تیم‌ها ثبت شوند.

آخرین مهلت ارائه لیست برای حضور در جام جهانی ۲۰۲۲ چه زمانی است؟

تیم‌های ملی باید لیست نهایی خود را برای جام جهانی ۲۰۲۲، تا سیزدهم نوامبر ۲۰۲۲، هفت روز قبل از بازی افتتاحیه مسابقات، به فیفا ارسال کنند. بسیاری از سرمربیان احتمالاً فهرست خود را از قبل اعلام می‌کنند. به عنوان مثال، گرگ برهالتر، سرمربی آمریکا، از قصد خود برای تأیید فهرست نهایی‌اش، در نهم نوامبر سخن گفته است. در اکثر اوقات، یک مربی تیم ملی قبل از نهایی کردن لیست خود، یک لیست موقت را ارائه می‌دهد.

در صورت ابتلای یک بازیکن به COVID-۱۹، وی از لیست خارج و جایگزین کردن او تا یک روز قبل از اولین بازی یک تیم در مسابقات مجاز خواهد بود.

تیم‌ها تا چه زمانی فرصت ارائه لیست نهایی خود برای حضور در قطر هستند؟

چند بازیکن مجاز به حضور در جام جهانی هستند؟

فیفا تعداد بازیکنان مجاز در جام جهانی را به ۲۶ نفر افزایش داده است. این درحالی است که اسامی قبلاً به ۲۳ بازیکن محدود شده بود. علاوه بر این، تعداد بازیکنانی که می‌توان در ترکیب موقت نام برد (همچنین به عنوان "لیست انتشار" شناخته می‌شود) به ۵۵ نفر افزایش یافته است. این محدودیت قبلاً برای جام جهانی ۲۰۱۸ و دوره‌های قبلی ۳۵ نفر تعیین شده بود. همه‌گیری جهانی COVID-۱۹ همراه با زمان برگزاری مسابقات، (نوامبر و دسامبر) برای بسیاری از کشورها که در میانه فصل مسابقات هستند، دلایل تصمیم برای افزایش تعداد تیم‌ها هستند.

علاوه بر این، فیفا تأیید کرده است که تیم‌ها می‌توانند پنج بازیکن تعویضی در طول بازی‌ها در لیست انتظار قرار دهند و تعداد بازیکنان روی نیمکت به ۱۵ بازیکن افزایش یافته است. انتظار می‌رود دمای هوای قطر در طول مسابقات، حدود ۳۰ درجه سانتی‌گراد (۸۵ درجه فارنهایت) باشد، بنابراین رفاه و سلامت بازیکنان در درجه اول اهمیت قرار دارد. همچنین باشگاه‌ها موظف‌اند تا روز دوشنبه چهاردهم نوامبر ۲۰۲۲ بازیکنان را برای حضور در تیم ملی آزاد کنند.

جام جهانی ۲۰۲۲ چه زمانی آغاز می‌شود؟

۲۰ نوامبر ۲۰۲۲ تاریخ افتتاحیه بازی در جام جهانی ۲۰۲۲ است. قطر میزبان در گروه A به مصاف نماینده آمریکای جنوبی، اکوادور می‌رود. این بازی قرار است ساعت ۴ بعد از ظهر به وقت گرینویچ (۱۱ صبح به وقت محلی) آغاز شود.

این رقابت تا فینال که در تاریخ ۱۸ دسامبر ۲۰۲۲ است، ادامه خواهد داشت. فینال قرار است در ورزشگاه ۸۰ هزار نفری لوسیل برگزار شود، این دیدار ساعت ۳ بعد از ظهر به وقت گرینویچ (۱۰ صبح به وقت محلی) آغاز خواهد شد.

کد خبر 606210

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.