افزایش خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در افراد مبتلا به کرونا

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلا به بیماری آلزایمر در میان افراد مسن مبتلا به بیماری کرونا افزایش پیدا می‌کند.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر در میان افراد مسن مبتلا به بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. آن‌ها برای نیل بدین هدف، بیش از شش میلیون بیمار ۶۵ سال و بالاتر که به بیماری کووید -۱۹ مبتلا شده بودند، را ارزیابی می‌کردند. این افراد هیچ تشخیص قبلی از بیماری آلزایمر نداشتند، این جمعیت به دو گروه تقسیم شدند، یک گروه شامل افرادی بود که در آن دوره به کووید -۱۹ مبتلا شده بودند و گروه دیگر شامل افرادی می‌شد که هیچ مستندی از ابتلاء به بیماری کووید -۱۹ نداشتند.

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که خطر ابتلاء به بیماری آلزایمر در افراد مسن طی یک دوره یک ساله پس از ابتلاء به کووید -۱۹ حدود دو برابر شده است. محققان اعلام کرده‌اند که مشخص نیست که آیا بیماری کووید -۱۹ باعث پیشرفت جدید بیماری آلزایمر می‌شود یا ظهور آن را تسریع می‌کند. لازم است پژوهش‌های بیشتری در این زمینه صورت بگیرد تا اطلاعات بیشتری در دسترس افراد قرار بگیرد.

تحقیقات قبلی مرتبط با کووید -۱۹ نشان داده است که احتمال ابتلاء به این بیماری در افراد مبتلا به زوال عقل دو برابر بیشتر است. احتمال ابتلاء به کووید -۱۹ در افرادی که دستورات اختلال سو مصرف مواد دارند، بیشتر است. آلزایمر یک بیماری جدی و چالش‌برانگیز است که با کاهش عوامل خطرزای کلی مانند فشار خون بالا، بیماری قلبی، چاقی و سبک زندگی بی‌تحرک، بخشی از روند آن را تغییر داده‌ایم.

نتایج این مطالعه در مجله Alzheimer’s Disease منتشر شده است.

کد خبر 606198

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.