از قتل به علت اختلاف بر سر حق‌آبه تا ۱۳ ضربه چاقو به دختر موردعلاقه

قتل به علت اختلاف بر سر حق‌آبه، بازداشت ۲۰ مرد مسلح با ۲۱ اسلحه، دستگیری سارقان کابل‌های برق، اسیدپاشی به خودروی یک زن، ۱۳ ضربه چاقو به دختر موردعلاقه و حمله با چاقو به یک زن به‌خاطر تذکر برای حجاب را در بسته خبری حوادث ایمنا بخوانید.

به گزارش خبرنگار ایمنا، بیست‌وچهارم مردادماه سال جاری، رسیدگی به پرونده قتل یک مرد میانسال در یکی از روستاهای امام‌زاده داوود (ع) در دستور کار بازپرس شعبه سوم دادسرای امور جرائم‌جنایی قرار گرفت. تحقیقات ابتدایی بازپرس پرونده نشان داد، قاتل به‌دلیل وجود اختلاف بر سر حق‌آبه روستا در ابتدا با مرد میانسال درگیر شده و سپس وی را با ضربات مهلک چاقو به قتل رسانده و پس از وقوع این جنایت از مهلکه گریخته است.

بدین ترتیب جسد مقتول برای بررسی‌های بیشتر به پزشکی قانونی منتقل شد و کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی برای دستگیری متهم وارد عمل شدند. تحقیقات توسط تیم جنایی ادامه داشت تا اینکه روز یکشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قاتل را دستگیر کردند و بلافاصله موضوع را به بازپرس پرونده اطلاع دادند.

تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط بازپرس ویژه قتل شعبه سوم دادسرای امور جرائم‌جنایی ادامه دارد و متهم برای روشن شدن زوایای پنهان پرونده در اختیار کارآگاهان اداره دهم پلیس آگاهی قرار گرفته است.

بازداشت ۲۰ مرد مسلح با ۲۱ اسلحه

سردار یحیی الهی فرمانده انتظامی لرستان اظهار کرد: در پی دریافت اطلاعاتی مبنی بر اینکه افرادی در اطراف شهرستان خرم آباد اقدام به نگهداری سلاح غیرمجاز می‌کنند، موضوع بلافاصله در دستور کار مأموران انتظامی این شهرستان قرار گرفت.

وی افزود: مأموران پس از شناسایی محل‌های مورد نظر با کسب مجوز قضائی موفق به کشف ۲۱ قبضه سلاح جنگی و شکاری به همراه بالغ بر ۵۰۰ عدد فشنگ مربوطه شدند و در این رابطه ۲۰ متهم دستگیر و همراه پرونده تحویل مراجع قضائی شدند.

فرمانده انتظامی لرستان با اشاره به اینکه پلیس به طور جد با عاملان نگهداری فروش سلاح‌های غیرمجاز برخورد قانونی خواهد کرد از شهروندان خواست، در صورت مشاهده اینگونه موارد بلافاصله موضوع را از طریق تلفن ۱۱۰ به پلیس اطلاع دهند.

دستگیری سارقان کابل‌های برق

سرهنگ دوستعلی جلیلیان فرمانده انتظامی شهرستان ری، اظهار کرد: در پی وقوع چند فقره سرقت کابل‌های برق به صورت سریالی در محدوده قیامدشت، دستگیری سارق یا سارقان در دستور کار عوامل کلانتری این محل قرار گرفت.

وی افزود: با استفاده از شگردهای خاص پلیسی و پایش دوربین‌های مداربسته دو سارق که سیم و کابل‌های را سرقت می‌کردند، شناسایی و مخفیگاه متهمان در یکی از محله‌های همجوار کهریزک شناسایی و در یک عملیات هر دو متهم در مخفیگاهشان دستگیر شدند.

فرمانده انتظامی شهرستان ری ادامه داد: در بازرسی از مخفیگاه متهمان بیش از سه تن کابل برق مسروقه به ارزش ۱۰ میلیارد ریال کشف و با دعوت از نماینده اداره برق و تکمیل تحقیقات پلیسی متهمان تحویل مراجع قضائی شدند.

اسیدپاشی به خودروی یک زن

شهریورماه جاری رسیدگی به پرونده اسیدپاشی به خودروی یک زن میانسال در خیابان وزارت کار در دستور کار بازپرس دادسرای ناحیه دو و تیمی از مأموران کلانتری ۱۱۸ ستارخان قرار گرفت. تحقیقات میدانی مأموران پلیس نشان داد، خودروی زن میانسال که در خیابان وزارت کار و روبه‌روی خانه‌اش پارک شده بود، توسط یک فرد هدف اسیدپاشی قرار گرفته است و با توجه به اظهارات شهود عامل این حادثه با خودروی پراید به محل وقوع جرم آمده است.

مأموران کلانتری که در جریان تحقیقات متوجه وجود دوربین مداربسته شده بودند، به بازبینی آن پرداختند و لحظه به لحظه صحنه وقوع جرم را مشاهده کردند و در ادامه متوجه شدند یک مرد ۶۰ ساله اقدام به اسیدپاشی روی خودروی زن میانسال کرده است.

همین کافی بود تا تیمی از مأموران پلیس با تجزیه و تحلیل‌های اطلاعاتی هویت مرد سالخورده را در غرب تهران شناسایی و با هماهنگی تلفنی با بازپرس پرونده، وی را بازداشت کنند که در ادامه متهم به دادسرای ناحیه دو منتقل شد.

متهم در جریان جلسه بازپرسی به جرم اسیدپاشی به خودروی زن میانسال به دلیل اختلافات مالی اعتراف کرد و گفت: چهار سال قبل به زن میانسال ۷۰ میلیون تومان پول قرض دادم اما وی با اصراری که داشتم تا این لحظه مبلغ مذکور را پس نداده است؛ به خاطر این موضوع به صورت لفظی با یکدیگر مشاجره داشتیم که تصمیم گرفتم با اسیدپاشی انتقام‌گیری کنم.

بازپرس پرونده پس از دریافت این اطلاعات به کارآگاهان پلیس آگاهی داد تا در خصوص صحت و سقم ادعای متهم تحقیق و اسیدی که در این حادثه استفاده شده است را کشف کنند. تحقیقات در رابطه با این پرونده توسط بازپرس دادسرای ناحیه دو ادامه دارد و متهم برای کشف جرایم احتمالی در اختیار کارآگاهان پلیس قرار گرفت.

۱۳ ضربه چاقو به دختر موردعلاقه

بیست‌وچهارم شهریور سال ۹۹ با گزارش یک درگیری خونین در محدوده دریاچه خلیج فارس مأموران کلانتری ۱۵۴ چیتگر به محل اعزام شدند و مشخص شد پسر جوانی با ۱۳ ضربه چاقو، زنی به نام سحر را مجروح کرده است. شاهدان در توضیح این ماجرا به مأموران گفتند: دقایقی پیش زن جوانی تاکسی گرفته بود و قصد سوار شدن داشت که پسر جوانی مانع او شد و پس از یک درگیری لفظی با چاقو به جانش افتاد و با ۱۳ ضربه او را نقش بر زمین کرد و بعد هم از محل متواری شد.

دختر جوان خون‌آلود روی زمین افتاده بود و شاهدان اورژانس را خبر کردند. دقایقی بعد آمبولانس در محل حاضر و زن جوان به بیمارستانی حوالی دریاچه منتقل شد. درحالی‌که تلاش پزشکان برای نجات وی ادامه داشت، اما به علت شدت جراحات وارده و خونریزی شدید جان باخت.

به این ترتیب با دستور بازپرس ویژه قتل شناسایی و دستگیری عامل جنایت در دستور کار مأموران پلیس قرار گرفت. مأموران در تحقیقات اولیه پی بردند، ضارب پسر جوانی به نام کریم ساکن یکی از روستاهای اطراف تهران بوده که به سحر علاقه‌مند شده و پس از جواب منفی مقتول، وی را به قتل رسانده است.

در ادامه تحقیقات وقتی که مأموران به یک قدمی متهم رسیده بودند معلوم شد که کریم به‌طور مخفیانه به کشور ترکیه گریخته است. تلاش‌ها برای بازداشت و استرداد متهم ادامه داشت تا اینکه چند ماه بعد متهم در حالی که فکر می‌کرد دیگر خطری او را تهدید نمی‌کند از ترکیه بازگشت اما از سوی پلیس دستگیر شد.

کریم پس از بازداشت و در بازجویی‌های اولیه منکر اتهام قتل شد اما در حالی که تلاش داشت با قصه‌پردازی مسیر تحقیقات را منحرف کند وقتی در برابر مستندات و شواهد ماجرا قرار گرفت در نهایت لب به اعتراف گشود و گفت: به خاطر علاقه‌ام به سحر و جواب منفی او به درخواست ازدواجم او را با چاقو زدم.

با اعتراف صریح متهم و تکمیل تحقیقات، پرونده برای رسیدگی به شعبه دهم دادگاه کیفری یک استان تهران فرستاده شد. در ابتدای جلسه اولیای دم مقتول درخواست قصاص کردند. سپس کریم به اتهام قتل عمد به جایگاه رفت و گفت: من و سحر چند ماه پیش از حادثه در فضای مجازی با هم آشنا شدیم و پس از چند هفته با اینکه متوجه شدم او مطلقه است و فرزندی هم دارد اما به او علاقه‌مند شدم و تصمیم گرفتم که باهم ازدواج کنیم.

برایش شرط گذاشتم که وقتی به من جواب مثبت داد زندگی سابقش را رها کند و سحر هم پذیرفت. روز حادثه به دریاچه خلیج فارس رفتیم و شام خوردیم. در حین شام خوردن متوجه تغییر رفتار سحر شدم به گونه‌ای که احساس نگرانی کردم تا اینکه از رستوران خارج شدیم و قصد داشتیم به خانه برگردیم که سحر بدون مقدمه گفت از ازدواج با من منصرف شده است.

با شنیدن حرف‌هایش ناراحت شدم و از او خواستم تا علت این کار را توضیح بدهد. اما سحر به من توهین کرد و بعد هم تاکسی گرفت و قصد داشت به خانه‌اش برگردد که من عصبانی شدم و با چاقویی که در جیبم بود چند ضربه به او زدم و بعد هم از ترس فرار کردم. نمی‌دانم چرا آن روز چنین واکنشی نشان دادم. من به سحر علاقه‌مند بودم و دلم می‌خواست که با او زندگی کنم. شاید حرف‌های او باعث شد که فکر کنم دیگر زندگی‌ام تمام شده و باید کاری بکنم اما حالا بشدت پشیمانم.

پس از اظهارات متهم و وکیل او قضات برای صدور حکم وارد شور شدند.

حمله با چاقو به یک زن به‌خاطر تذکر برای حجاب

روز گذشته ساعت ۱۴:۲۰ یک زن در خصوص پوشش نامناسب به دو نفر خانم بدحجاب تذکر داد که آنها با چاقو فرد محجبه ناهی از منکر را از ناحیه سر مصدوم کردند و اورژانس با حضور در محل حادثه به مداوای فرد صدمه دیده پرداخت

هر دو نفر ضارب دستگیر شده و به کلانتری ۱۵۹ بی‌سیم منتقل شدند. امید می‌رود با برخورد مناسب با عوامل این نابه‌نجاری درس عبرتی برای استفاده کنندگان از سلاح سرد رقم بخورد.

کد خبر 606194

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.