افزایش لژیونرهای تیم‌ملی نسبت به جام‌جهانی ۲۰۱۸/ کاهش حضور در لیگ‌های اروپایی!

باتوجه به لژیونرهای فعلی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر، تفاوت‌های متعددی نسبت به جام‌جهانی قبلی ایجاد شده که قابل‌توجه هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، تیم‌ملی فوتبال ایران قرار است تا حدود ۷۰ روز دیگر در جام‌جهانی ۲۰۲۲ قطر مقابل انگلیس، آمریکا و ولز قرار بگیرد و در گروه دوم برای نخستین صعود تاریخی‌اش به مرحله یک‌هشتم نهایی جام‌جهانی تلاش کند.

در فیفادی ماه سپتامبر، تیم‌ملی فوتبال کشورمان به اردوی اتریش رفته تا دو بازی تدارکاتی در مقابل اروگوئه و سنگال برگزار کند تا محکی جدی برای جام‌جهانی بخورد. به‌همین دلیل کارلوس کی‌روش سرمربی ایران، ۲۷ بازیکن را به این اردو دعوت کرد.

نکته مهم لیست بازیکنان تیم‌ملی در اردوی اتریش حضور ۱۶ لژیونر است که در ادامه اسامی‌شان را مشاهده خواهید کرد:

امیر عابدزاده (پونفرادینا اسپانیا)، صادق محرمی (دیناموزاگرب کرواسی)، محمدحسین کنعانی‌زادگان و شجاع خلیل‌زاده (الاهلی قطر)، سیدمجید حسینی (کایسری‌اسپور ترکیه)، میلاد محمدی و احسان حاج‌صفی (آ. اک. آتن یونان)، امید ابراهیمی (الوکره قطر)، سعید عزت‌اللهی (وایله‌بولدکلاب دانمارک)، سامان قدوس (برنتفورد انگلیس)، احمد نورالله‌ی (شباب‌الاهلی امارات)، علی قلی‌زاده (شارلوا بلژیک)، علیرضا جهانبخش (فاینورد هلند)، مهدی طارمی (پورتو پرتغال)، کریم انصاری‌فرد (اومونیا قبرس) و سردار آزمون (بایرلورکوزن آلمان)

در بین این اسامی، سه بازیکن در لیگ قطر و دو بازیکن در لیگ یونان توپ می‌زنند تا این دو لیگ بیشترین لژیونر ایرانی را در اختیار داشته باشند و ۱۱ لژیونر باقی‌مانده در لیگ‌های اسپانیا، کرواسی، ترکیه، دانمارک، انگلیس، امارات، بلژیک، هلند، پرتغال، قبرس و آلمان حضور دارند. همچنین دو بازیکن در الاهلی قطر و دو بازیکن در آ. آک. آتن با یکدیگر هم‌تیمی هستند و از بین ۱۶ بازیکن ۱۲ لژیونر در اروپا بازی می‌کنند و فقط چهار نفر در لیگ‌های عربی توپ می‌زنند.

اما اگر نگاهی به لیست تیم‌ملی فوتبال ایران برای جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه بیندازیم به ۱۴ لژیونر برمی‌خوریم و این یعنی نسبت به چهار سال گذشته، ۲ لژیونر به تیم‌ملی اضافه شده‌اند که شانس حضور در جام‌جهانی را نیز دارند.

در ادامه لژیونرهای ملی‌پوش ایران در جام‌جهانی ۲۰۱۸ روسیه را می‌بینیم:

احسان حاج‌صفی و کریم انصاری‌فرد (المپیاکوس یونان)، میلاد محمدی (احمت‌گروژنی روسیه)، سعید عزت‌اللهی (آمکارپرم روسیه)، مسعود شجاعی (آ. آک. آتن یونان)، مرتضی پورعلی‌گنجی (السد قطر)، سامان قدوس (اوسترشوندس سوئد)، رضا قوچان‌نژاد (هیرنوین هلند)، مهدی طارمی (الغرافه قطر)، علیرضا جهانبخش (آلکمار هلند)، سردار آزمون (روبین‌کازان روسیه)، اشکان دژاگه (ناتینگهام‌فارست انگلیس)، امیر عابدزاده (ماریتیمو پرتغال) و رامین رضائیان (اوستنده بلژیک)

علاوه‌بر افزایش دو لژیونر به لیست تیم‌ملی، تغییرات دیگری نیز در این آرایش به‌وجود آمده است. به‌جز حاج‌صفی و انصاری‌فرد در المپیاکوس هیچ‌کدام از لژیونرها با یکدیگر هم‌تیمی نبوده‌اند، ضمن اینکه فقط مرتضی پورعلی‌گنجی و مهدی طارمی در لیگ‌های عربی بازی می‌کردند و مابقی ۱۲ بازیکن در لیگ‌های اروپایی بودند که نسبت به زمان فعلی شرایط بهتری برای لژیونرهایمان وجود داشته است.

همچنین از بین ۱۴ لژیونر تیم‌ملی در سال ۲۰۱۸، مسعود شجاعی، مرتضی پورعلی‌گنجی، اشکان دژاگه و رامین رضائیان به لیگ‌برتر برگشته‌اند و رضا قوچان‌نژاد نیز از فوتبال خداحافظی کرده است.

البته پیش از برپایی آخرین اردوی تیم‌ملی فوتبال کشورمان در آستانه جام‌جهانی، در نقل‌وانتقالات تابستانی چند لژیونر به فوتبال ایران بازگشتند که ۲ نفر از آنان (علیرضا بیرانوند از لیگ‌برتر بلژیک به پرسپولیس و پیام نیازمند از لیگ‌برتر پرتغال به سپاهان) هم‌اکنون نیز در لیست تیم‌ملی حضور دارند.

کد خبر 606193

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.