اتوبوس‌های شهری هر کیلومتر را با ۴۰ هزار تومان می‌پیماید

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم گفت: هر کیلومتر پیمایش مسیر توسط اتوبوس حدود ۴۰ هزار تومان هزینه دارد که این هزینه از بیت‌المال پرداخت می‌شود، به همین دلیل باید سرویس‌دهی به‌گونه‌ای باشد که عموم شهروندان از آن استفاده کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، علی نیک اظهار کرد: آخرین سرویس‌دهی اتوبوس‌رانی ۲۱:۳۰ شب است، اما در ایستگاه مسجد جمکران به‌ویژه در روزهای سه‌شنبه تا زمانی که تقاضای سفر وجود داشته باشد، سرویس‌دهی انجام می‌شود و گاهی تا ساعت یک بامداد نیز سرویس‌های اتوبوسرانی در این مسیر فعال هستند.

وی ادامه داد: در روزهای خاص مانند ایام ولادت و شهادت ائمه‌اطهار (ع) نیز که تعداد زائران بیشتر است، در سایر خطوط نیم تا یک ساعت زمان سرویس‌دهی افزایش می‌یابد، اما شهروندان نیز باید برنامه سفر خود را با سرویس‌دهی ناوگان اتوبوسرانی هماهنگ کنند.

سرپرست سازمان اتوبوسرانی شهرداری قم با بیان اینکه هر کیلومتر پیمایش مسیر توسط اتوبوس حدود ۴۰ هزار تومان هزینه دارد که این هزینه از بیت‌المال پرداخت می‌شود، به همین خاطر باید سرویس‌دهی به‌گونه‌ای باشد که عموم شهروندان از آن استفاده کنند، گفت: برای مثال در میدان شهید مطهری با کمک دوربین‌های کنترل ترافیک، جمعیت مسافران درون‌شهری را بررسی می‌شود و تا زمانی که مسافر وجود داشته باشد، سرویس‌دهی انجام می‌شود.

وی در خصوص رفتار رانندگان با مسافران، تصریح کرد: رانندگان در ابتدای ورود به ناوگان حمل‌ونقل عمومی دوره‌های آموزشی را پشت سر می‌گذارند و طی دوره خدمت‌رسانی نیز دوره‌های متعددی را سپری می‌کنند.

نیک با بیان اینکه این آموزش‌ها در زمینه‌های اجتماعی، رفتاری و اعتقادی است، اضافه کرد: به‌صورت دائم بر رفتار رانندگان نظارت داریم و بازرسی‌های متعددی انجام می‌شود، اما برای بهبود این امر نیاز به همکاری شهروندان داریم.

کد خبر 606134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.