نحوه صحیح نگهداری از برنج در خانه به مدت طولانی

وقتی تصمیم می گیریم با توجه به گرانی و شیوع کرونا برنج زیادی رو تهیه کنیم باید به این فکر کنیم ممکن نگهداری از اون سخت باشه اما در این مطلب می تونید یاد بگیرید چطور برنج رو با کیفیت اولیه نگهداری کنید.

اگر قصد دارید که برنج را برای مدت طولانی، مثلاً برای ۶ ماه نگهداری کنید، باید نکاتی را برای حفظ کیفیت آن پس از خرید برنج ایرانی رعایت کنید که در ادامه به آنها اشاره خواهیم کرد. ابتدا به یاد داشته باشید که سعی کنید بیش از حد نیاز۶ ماه خود برنج تهیه نکنید.

این کار در کنار اینکه می‌تواند نگهداری آن را سخت کند، می‌تواند باعث کاهش کیفیت برنج شود. البته این افت کیفیت با این موضوع که برنج کهنه بهتر از برنج تازه است منافاتی ندارد. افت کیفیت بیشتر به دلیل رعایت نکردن نکات نگهداری در محیط خانگی ایجاد می‌شود.

نکات مهم در نگهداری برنج شامل موارد زیر می‌شود:

- فراموش نکنید به دلیل اینکه برنج ایرانی تراریخته نیست، در نتیجه ممکن است دچار آفت شود. پس نگهداری آن حساس‌تر از برنج‌های خارجی اصلاح نژادی شده و یا تراریخته دارد.

- نگهداری از برنج در واقع از زمان خرید برنج ایرانی شروع می‌شود. در زمان خرید دقت کنید که محصول خریداری شده کرم و یا شپشک نداشته باشد. همچنین گرد و خاک نداشتن برنج به شما در نگهداری بهتر آن کمک خواهد کرد.

- رطوبت زیاد می‌تواند برنج شما را کاملاً خراب کند. رطوبت کم نیز می‌تواند کیفیت برنج شما را کاهش بدهد. در حقیقت هر چقدر که محیط قرار گرفتن برنج خشک‌تر باشد، برنج شما در کیفیت بهتری باقی خواهد ماند.

- گرما نیز می‌تواند به برنج شما آسیب بزند. گرما محیط مناسبی برای رشد حشرات ایجاد خواهد کرد. سعی کنید که کیسه‌ها و یا ظرف برنج خود را در مکان خنکی نگهداری کنید.

نحوه صحیح نگهداری از برنج در خانه به مدت طولانی

البته بعضی از ما ایرانی ها خرید برنج عمده را بیشتر ترجیه می دیم چون برای ۶ ماه تا ۱ سال می توان از آن استفاده کرد اما نگهداری از آن به یک سری مسایل بستگی داره که ما در اداه بیشتر شما رو راهنمایی می کنیم

نکات پس از خرید برنج ایرانی

  • به یاد داشته باشید بهترین ظرف برای نگهداری برنج، کیسه‌های نخی است. این کیسه‌ها رطوبت برنج را جذب کرده و به محیط انتقال خواهند داد.
  • سعی کنید محل قرار گرفتن برنج جایی باشد که از تابش آفتاب دور باشد. آفتاب گرمای هوای محیط برنج را افزایش خواهد داد و این گرما عاملی برای خرابی برنج خواهد بود. از سوی دیگر، تابش آفتاب به صورت مستقیم عامل افت کیفیت برنج می‌شود.
  • تا حد ممکن ظرف یا کیسه برنج را بر روی زمین قرار ندهید. زمین در خشک ترین حالت خود نیز می‌تواند رطوبتی به برنج بدهد که عامل افت کیفیت برنج خواهد شد.
  • سعی کنید پس از خرید برنج ایرانی، کیسه‌های برنج با دیوار نیز فاصله داشته باشند تا حشرات به راحتی نتوانند به کیسه‌ها دسترسی داشته باشند.
  • در صورتی که این امکان برای شما وجود دارد، پیشنهاد می‌شود تا برنج را پس از پاک کردن انبار کنید تا حشرات احتمالی از آن گرفته شود.
  • هرچند قرص برنج می‌تواند حشرات را از بین برده و از ورود آنها به داخل برنج جلوگیری کند، با توجه به خطرهایی که این ماده سمی برای جان انسان دارد، پیشنهاد می‌شود که از آنها برای نگهداری برنج در خانه خودداری کنید.
  • از گذشته برای دور نگهداشتن حشرات از برنج، محصولات طبیعی استفاده می‌شود که نمونه‌هایی از آنها در ادامه گفته خواهد شد:
  • حبه سیر
  • پوست تازه گردو
  • پودر فلفل
  • نمک طعام و یا زنجبیل خشک

شما می توانید برای تهیه انواع محصولات محلی گیلان به فروشگاه اینترنتی کافه بج برید و انواع محصول مورد نیاز خودتون رو در این فروشگاه با آدرس https://cafebaj.ir خریداری کنید

کد خبر 606124

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.