اقدامات ترافیکی منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان در آستانه مهر

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان گفت: در آستانه سال تحصیلی جدید مجموعه اقدامات ترافیکی همچون محوطه سازی و نصب سرپناه‌های ایستگاه اتوبوس، احداث گذرگاه‌های عابر پیاده، ایمن سازی گذرگاه عابران پیاده و نصب تابلوهای ترافیکی در دستور کار این منطقه قرار دارد.

هوشنگ نظری‌پور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه معابر بیش از ۳۰ درصد کاربری‌های موجود از شهرها را تشکیل می‌دهد، اهمیت قابل توجهی در حیات شهری و برنامه‌ریزی‌های شهری ایفا می‌کند.

وی با بیان اینکه ارتقای ایمنی معابر و ارائه راهکارهایی به منظور کاهش هر چه بیشتر حوادث و سوانح ترافیکی و جانی از مسائل مهمی است که همواره ذهن برنامه‌ریزان و طراحان شهری را به‌خود مشغول می‌کند، گفت: در این راستا شناخت نقاط حادثه‌خیز و ایمن‌سازی آن در دستور کار این منطقه قرار گرفته است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان ادامه داد: ایمن‌سازی پل‌های عابر پیاده و سواره‌رو، نصب گاردریل بر روی کانال‌های آب سطح منطقه و همچنین ایجاد بستر عبور ایمن عابران و دانش‌آموزان در محله‌های حاشیه کانال آب با توجه به بازگشایی مدارس انجام شده است.

وی با اشاره به نزدیک شدن به ماه مهر و ایام بازگشایی مدارس و دانشگاه‌ها، افزود: محوطه سازی و نصب ۱۸ سرپناه ایستگاه اتوبوس در محله ارغوانیه، چهار سرپناه در خیابان جی، پنج سرپناه دیگر در محله‌های راران و گورت به‌منظور رفاه حال شهروندان از دیگر اقدامات انجام شده است.

نظری‌پور خاطرنشان کرد: همچنین محوطه سازی و نصب سرپناه ایستگاه اتوبوس مقابل امامزاده ابوالعباس خوراسگان از پرحجم‌ترین مکان‌ها و ایستگاه‌های اتوبوس در منطقه ۱۵ شهرداری، احداث گذرگاه‌های عابرپیاده در طول خیابان ارغوانیه و آشکارسازی گذرگاه‌های عابرپیاده با اجرای خط کشی از دیگر اقدامات ترافیکی در این خیابان است.

وی در توضیح دیگر اقدامات ترافیکی در سطح منطقه، اظهار کرد: نصب استند دوچرخه در برخی از مدارس منطقه ۱۵ شهرداری، مراکز فرهنگی و برخی از ایستگاه‌های اتوبوس BRT، احداث و ایمن سازی گذرگاه عابران پیاده، خط کشی و نصب گل میخ، نصب تابلوهای عبور دانش آموزان و همچنین ایمن سازی مقابل و اطراف مدارس، خط کشی و تعمیر سرعت‌گیر نیز از دیگر اقدامات انجام شده در این ایام است.

مدیر منطقه ۱۵ شهرداری اصفهان خاطرنشان کرد: نصب تابلوهای انتظامی و ترافیکی از جنس کامپوزیت برای اولین بار در منطقه ۱۵ باعث صرفه‌جویی در هزینه‌ها و همچنین کاهش میزان سرقت علائم و تابلوهای ترافیکی و انتظامی شده است.

نظری‌پور اظهار کرد: در نیمه دوم سال جاری طرح‌های اصلاح هندسی به صورت گسترده در دیگر معابر منطقه از جمله بلوار دانشگاه آزاد خوراسگان، تقاطع خیابان الله اکبر، خیابان‌های جی، لاله، سلمان و طالقانی، ورودی محله‌های راران گورت، گیان و اندوان انجام خواهد شد.

کد خبر 606078

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.