کلاهبرداری با وعده ارائه گواهینامه رانندگی

رئیس پلیس فتای جزیره کیش درخصوص افزایش کلاهبرداری با وعده ارائه گواهینامه رانندگی از طریق صفحات مجازی هشدار داد.

به گزارش ایمنا، سرگرد محسن بابایی اظهار کرد: کلاهبرداران با عنوان صدور گواهینامه بدون الزام و نیاز به سپری کردن دوره حضوری و ارائه تصاویر و مدارک غیرواقعی اقدام به کلاهبرداری از مردم می‌کنند.

وی افزود: مردم برای دریافت هرگونه مجوز یا مدرک معتبر، حتماً از طریق مراجع ذی‌صلاح قانونی اقدام و با گذراندن مراحل رسمی نسبت به دریافت گواهینامه رانندگی اقدام کنند.

رئیس پلیس فتای جزیره کیش تصریح کرد: اقدام برای دریافت هرگونه مجوز یا مدارک از راه‌های غیرقانونی جرم محسوب می‌شود و به موجب قانون، مجازاتی برای صادرکننده و استفاده‌کننده در نظر گرفته خواهد شد.

وی گفت: ارائه شماره حساب، شماره تلفن و اوراق هویتی در فضای مجازی نمی‌تواند ملاک اعتماد مخاطبان باشد، چراکه کلاهبرداران از هویت و تصاویر غیرواقعی یا افراد دیگر سوءاستفاده می‌کنند.

سرگرد بابایی در توصیه به کاربران فضای مجازی، اظهار کرد: هنگام خریدهای اینترنتی، قبل از رؤیت و دریافت کالا و خدمات موردنظر از پرداخت هرگونه وجه خودداری کنند و در صورت مشاهده هرگونه مورد مجرمانه از طریق سایت پلیس فتا به نشانی cyberpolice.ir و یا تماس با شماره ۰۹۶۳۸۰ مرکز فوریت‌های سایبری پلیس فتا اطلاع‌رسانی کنند.

منبع: باشگاه خبرنگاران جوان
کد خبر 606064

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.