رشد ۲۲ درصدی نذر خون در اربعین سال‌جاری/کمبود ذخیره گروه خونی O منفی

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان با بیان اینکه نذر خون طی سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است، گفت: ذخیره گروه خونی O منفی درحال‌حاضر برابر با چهار روز و افزایش میزان ذخیره آن، لازم است.

فرشته آرامش در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، درخصوص وضعیت ذخیره خون استان اصفهان، اظهار کرد: ذخیره خون استان درحال‌حاضر برابر با ۸.۲ روز و ذخیره خون شهر اصفهان برابر با ۶.۸ روز است.

وی با تاکید بر کمبود ذخیره خون گروه خونی O منفی، افزود: ذخیره گروه خونی O منفی درحال‌حاضر برابر با چهار روز بوده که در وضعیت قابل قبولی به سر می‌برد، اما افزایش میزان ذخیره آن لازم است.

سرپرست روابط عمومی سازمان انتقال خون استان اصفهان با اشاره به نذر خون در روز اربعین، تصریح کرد: میزان مراجعه افراد برای اهدای خون در روز اربعین برابر با ۴۵۴ نفر بوده است که از این تعداد ۳۶۴ نفر موفق به اهدای خون شدند.

وی با بیان اینکه ۳۴۴ نفر از مراجعه‌کنندگان در روز اربعین مرد و ۲۰ نفر زن بوده‌اند، ادامه داد: نذر خون طی سال جاری نسبت به سال گذشته رشد ۲۲ درصدی داشته است.

آرامش با اشاره به رشد ۲۲ درصدی میزان اهدای خون از ابتدای محترم سال جاری تا روز اربعین نسبت به مدت مشابه سال گذشته، گفت: از ابتدای ماه محرم تا اربعین سال جاری، ۲۵ هزار و ۶۶۳ نفر برای اهدای خون مراجعه کردند که از این تعداد ۲۰ هزار و ۵۶۵ نفر موفق به اهدای خون شدند در صورتی که ۲۰ هزار و ۹۳۲ نفر طی سال گذشته برای اهدای خون مراجعه کردند و ۱۶ هزار و ۹۰۱ نفر موفق به اهدای خون شدند.

کد خبر 606058

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.