افزایش قیمت مسکن؛ ثمره قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد گفت: قوانین در حوزه مسکن باید موجب تسهیل در تولید مسکن شود، اما با قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها شرایط دشوارتر شده است و رکود و افزایش قیمت در صنعت ساختمان را به دنبال خواهد داشت. 

موسی‌الرضا حاجی‌بگلو در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با اشاره به تأثیر طرح‌های تفصیلی بر صنعت ساخت‌وساز، اظهار کرد: یکی از موضوعات اصلی و تأثیرگذار در بحث تولید مسکن، طرح‌‎های تفصیلی و کمیسیون ماده ۵ است.

وی ادامه داد: در کمیسیون ماده ۵ آمده است که بررسی و تصویب طرح‌های تفصیلی شهری و تغییرات آن‌ها در هر استان به وسیله کمیسیونی به ریاست استاندار و با عضویت شهردار و نمایندگان وزارت مسکن و شهرسازی، وزارت جهاد کشاورزی و سازمان میراث فرهنگی و گردشگری و صنایع‌دستی، نیز رئیس شورای اسلامی شهر ذی‌ربط و نماینده سازمان نظام مهندسی استان بدون حق رأی انجام می‌شود.

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد با بیان اینکه شورای ششم و مدیریت شهری در این دوره برای تحقق وعده ساخت چهار میلیون مسکن خود را در کنار دولت می‌داند، اضافه کرد: به سهم خود باید در این خصوص نقش‌آفرینی کنیم، تاکنون گام‌های مؤثری در این زمینه برداشته شده است.

وی با تاکید بر لزوم واگذاری امور به مردم، گفت: دولت باید از تصدی‌گری در امور مختلف پرهیز کند، زیرا اگر امور مردمی شود، می‌توان به موفقیت آن امیدوار بود، همچنین باید نهادهای حاکمیتی نقش تسهیل‌گری داشته باشند.

حاجی‌بگلو گفت: درحال‌حاضر در مشهد ۳۵ هزار رأی قلع اجرا نشده داریم و قانون درآمدهای پایدار شهرداری‌ها راه را برای ساخت‌وساز خلاف قانون هموار می‌کند، چراکه سازندگان خلاف ضابطه به عنوان متخلف شناخته شده‌اند و هیچ گونه برخوردی با آن‌ها در قانون پیش‌بینی نشده است.

وی تصریح کرد: یکی دیگر از نواقص این قانون این است که در شهری مانند نیشابور که بدون طرح تفصیلی است، در این شرایط شهرداری باید بر چه اساسی تصمیم‌گیری کند و درآمدزایی داشته باشد؟

نایب رئیس شورای اسلامی شهر مشهد خاطرنشان کرد: موفقیت در عملکرد مدیریت شهری و شهرداری‌ها از نگاه مردم، موفقیت دولت محسوب می‌شود و شرایط را باید به نحوی رقم زد که شهرداری‌ها بتوانند با رعایت قوانین موفق عمل کنند.

کد خبر 606057

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.