کمبود شدید نیروی پرستار در بیمارستان‌ها/اضافه‌کاری اجباری برخی پرستاران

دبیرکل خانه پرستار ایران گفت: درحال‌حاضر هنوز بیمارستان‌ها دچار کمبود شدید نیروی پرستار هستند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، کمبود نیروی پرستاری تبعات جسمانی، روحی و روانی دارد؛ همچنین حق مردم دریافت خدمات باکیفیت، مقرون به صرفه و در دسترس است.

محمد شریفی‌مقدم اظهار می‌کند: افزایش ظرفیت پذیرش دانشکده‌های پرستاری در بخش‌های دولتی و آزاد در طول ۱۰ سال گذشته بدون دلیل و کار کارشناسی بین ۸۰ تا صددرصد افزایش پیدا کرده است و بدون تصویب در شورایعالی انقلاب فرهنگی از پنج هزار نفر ظرفیت پذیرش به ۱۰ هزار نفر در سال افزایش یافته است.

وی می‌افزاید: تربیت پرستار خارج از دانشکده‌های پرستاری دانشگاه‌های علوم پزشکی در مجتمع‌های عالی سلامت سبب به خطر افتادن سلامتی مردم و بیماران می‌شود. احداث مجتمع‌های عالی سلامت در حالی است که ۱۰۰ هزار نیروی پرستار بیکار در کشور داریم.

دبیرکل خانه پرستار ایران تصریح می‌کند: تأسیس مجتمع‌های عالی سلامت در شهرهایی که زیرساخت لازم، امکانات و حتی مربی ممتاز ندارند؛ هیچ ضرورتی نخواهد داشت. درحال‌حاضر هشت مجتمع عالی سلامت با هدف پذیرش و تربیت نیروی پرستار خارج از چهارچوب دانشکده‌های پرستاری فعالیت می‌کنند.

وی اظهار می‌کند: درحال‌حاضر هنوز بیمارستان‌ها دچار کمبود شدید نیروی پرستار هستند، برخی از پرستاران مجبور به اضافه کار اجباری به خاطر نبود نیرو هستند.

به گزارش ایمنا، نزدیک به ۷۰ درصد جامعه پزشکی را بانوان تشکیل می‌دهند، پرستاری یک شغل سخت محسوب می‌شود و این کار برای بانوان پرستار بار اضافه‌ای ایجاد می‌کند، زیرا آن‌ها مسئولیت فرزندانشان را هم در خانه برعهده دارند. پرستاران دچار فرسودگی، مشکلات جسمی و روحی می‌شوند.
کد خبر 606044

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.