صبر کلید حل مشکلات است

امام جمعه موقت اصفهان صبر را کلید حل مشکلات دانست و گفت: ادامه کار با استقامت، کلید موفقیت را به همراه خواهد داشت اما اگر انسان درجا بزند، نمی‌تواند چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

حجت‌الاسلام والمسلمین سیداحمد محمودی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص فرمایشات اخیر رهبر معظم انقلاب اظهار کرد: یکی از مطالب ارزشمندی که رهبر انقلاب در سخنرانی اخیر خود مطرح کردند توجه به ظرفیت هیئت‌های مذهبی است که در طول سال‌هایی که از انقلاب گذشته است باید بیشتر از این ظرفیت در زمینه جهاد تبیین و تبیین حقایق در عرصه‌های گوناگون اخلاقی، معنوی، سیاسی، اجتماعی استفاده شود.

وی جوشش مردمی و نداشتن وابستگی به یک گروه، قشر یا اداره و سازمان را از ویژگی‌های برجسته هیئت‌های مذهبی دانست و افزود: این ویژگی‌ها زمینه‌ساز موفقیت تمام برنامه‌هایی است که از طریق پویش‌های مردمی و هیئتی برگزار می‌شوند، به همین دلیل رهبر معظم انقلاب تاکید دارند که این بخش باید تقویت شود و از ظرفیت آن بیشتر استفاده کرد.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به ظرفیت ویژه هیئت‌های مذهبی برای جهاد تبیین گفت: رهبر معظم انقلاب در بیانیه گام دوم حدود ۴۰ مرتبه از جوانان نام برده و این نشان می‌دهد که امیدواری ایشان به جوانان بوده است که وارد میدان شوند و کارهای عقب‌مانده یا چالش‌های احتمالی را برعهده گیرند.

وی هیئت‌های مذهبی را ظرفیتی برای بیان اندیشه مقاومت دانست و تصریح کرد: پویش‌های مردمی این ایام مانند پیاده‌روی اربعین یا همایش چند میلیون جشن غدیر نشان داد که این اندیشه و جوش در هیئت‌ها وجود دارد و در صورتی که این برنامه‌ها در اختیار ارگان‌های سیاسی یا تبلیغی مانند سازمان تبلیغات و ارشاد بود، شاهد این استقبال مردمی نبودیم.

حجت‌الاسلام والمسلمین محمودی درباره توصیه رهبر به صبر یادآور شد: یکی از مراحل کمال انسان صبر است، هنگامی که انسان به مرحله حق و حقیقت در صبر رسید می‌تواند دیگران را نیز به این مسیر هدایت کند، تعبیر رهبر معظم انقلاب از صبر این بود که فرد بتواند با مقاومت به راه خود ادامه دهد زیرا پرهیز از بی‌تابی در هنگام مصیبت، پایین‌ترین مرحله صبر است.

وی مفهوم حقیقی صبر را تلاش و استقامت برای ادامه مسیر دانست و گفت: خداوند در قرآن خود را دوستدار صابرین و کسانی معرفی می‌کند که در راه جهاد خدا استقامت می‌کنند و کار را تا پایان پیش می‌برند و با این تعبیر دوست و محبوب خداوند بودن یکی از مراحل صبر است.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به توصیه رهبر معظم انقلاب به صبر ادامه داد: صبر کلید حل مشکلات است، ادامه کار با استقامت، کلید موفقیت را به همراه خواهد داشت اما اگر انسان درجا بزند نمی‌تواند چالش‌ها را پشت سر بگذارد.

کد خبر 606034

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.