متصدیان واحدهای صنفی باید چه نکات ایمنی را رعایت کنند؟

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان، موارد ایمنی واحدهای صنفی را تشریح کرد و از متصدیان این واحدها خواست نسبت به رعایت نکات ایمنی اهتمام بیشتری داشته باشند.

فرهاد کاوه‌آهنگران در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: با توجه به اینکه واحدهای صنفی به واسطه شغل خود مواد اشتعال‌زا را در مغازه نگهداری می‌کنند، لذا هنگام حوادث آتش‌سوزی ممکن است خیلی سریع شعله‌های آتش گسترش پیدا کند و از کنترل خارج شود.

وی افزود: گاهی شاهد وقوع حادثه آتش‌سوزی گسترده در صنوف هستیم که برای جلوگیری از این اتفاقات ناگوار، پیشنهاد می‌کنم شهروندان حداقل یک کپسول آتش‌نشانی متناسب با مساحت و کاربرد مغازه خود داشته باشند تا در صورت وقوع حریق بتوان از خسارات جانی و مالی جلوگیری کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری اصفهان با اشاره به ایمن‌سازی برق مغازه‌ها، خاطرنشان کرد: بسیاری از آتش‌سوزی‌های غیرعمد مربوط به برق و گاز است، لذا باید موارد ایمنی در این خصوص رعایت شود که از جمله این موارد می‌توان به استفاده از کابل به‌جای سیم، به‌کارگیری داکت و نصب کلید محافظ جان اشاره کرد.

وی تاکید کرد: با توجه به اینکه بعضی از صنوف با گاز به‌عنوان یک ماده اشتعال‌زا سروکار دارند، باید مواردی همچون استفاده از شیلنگ استاندارد به طول حداکثر ۱.۵ متر، استفاده از بست مناسب و استفاده از وسیله گازسوز استاندارد و مجهز به ترموکوپل را رعایت کنند.

کاوه‌آهنگران تصریح کرد: از مسئولان درخواست داریم برای صنوف خاص، پیش از صدور یا تمدید جواز کسب، تمام موارد ایمنی برای آن‌ها شرح داده شود، البته سازمان آتش‌نشانی نیز آمادگی دارد به صورت رایگان این اقدام را انجام دهد تا از هرگونه اتفاقی جلوگیری شود.

کد خبر 606006

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.