ضعف زیرساخت‌های مقابله با بحران در سیدآباد چناران

شهردار سیدآباد چناران گفت: زیرساخت‌های مقابله با بحران‌های شهری در این شهر استراتژیک، ضعیف و در حد صفر است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، احسان ترمه امروز _یکشنبه بیست‌وهفتم شهریورماه_ در بازدید معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطرپذیری سازمان مدیریت بحران کشور از شهر سیدآباد چناران، اظهار کرد: نبود امکانات و تجهیزات موجب شده است نتوانیم پاسخ‌گوی نیاز شهروندان باشیم.

وی افزود: شهر سیدآباد چناران از امکانات اولیه مقابله با بحران از جمله سوله اسکان، تجهیزات امداد و نجات، مقابله با حریق و آتش‌سوزی محروم است.

شهردار سیدآباد چناران به نبود ایستگاه آتش‌نشانی، خودرو امدادرسانی و آتش‌نشان اشاره و خاطرنشان کرد: به دلیل قرار گرفتن شهر در جاده شرق به غرب و شمال کشور، ایجاد ایستگاه مرکزی آتش‌نشانی و سوله اسکان ضروری است.

ترمه تصریح کرد: در صورت وقوع حوادثی نظیر سیل، آتش‌سوزی یا واژگونی خودروهای سوخت‌رسان قطعاً شهرداری سیدآباد قادر به امدادرسانی نیست.

رسول حسام، معاون هماهنگی، پیشگیری و کاهش خطر پذیری سازمان مدیریت بحران کشور نیز گفت: شهرها برای پاسخ‌گویی به نیاز شهروندان نیازمند تجهیزات هستند و شوراهای اسلامی شهر می‌توانند در این زمینه نقش‌آفرینی کنند؛ این سازمان در مواردی از جمله جمع‌آوری آب‌های سطحی و سایر موارد بحرانی در خدمت شهروندان است.

وی تاکید کرد: سازمان مدیریت بحران اولویت‌های تعیین شده در شهرها به ویژه شهرهای تازه تأسیس را در دستور کار قرار می‌دهد.

به گزارش ایمنا، سیدآباد در ۶۰ کیلومتری غرب مشهد قرار دارد.

کد خبر 605961

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.