۹۰ درصد مسیر راهپیمایی اربعین پاکسازی شد/ توزیع بیش از ۵ تن کیسه زباله

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران درخصوص اقدامات انجام شده در مسیر راهپیمایی اربعین، توضیحاتی ارائه کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از سایت شهر، محمدمهدی عزیزی ضمن اشاره به برنامه ریزی سازمان مدیریت پسماند از یک ماه گذشته برای خدمت‌رسانی به جاماندگان اربعین حسینی (ع)، اظهار کرد: چند روز گذشته، دستورالعمل‌ها و شیوه‌نامه‌های روز اربعین به تمام مناطق ۲۲ گانه ابلاغ شد.

وی افزود: مسیر راهپیمایی اربعین به پهنه‌های مختلفی تقسیم بندی شده بود تا از ظرفیت تمام عوامل و مناطق ۲۲ گانه، به منظور خدمت رسانی به عاشقان حسینی استفاده شود.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران با بیان اینکه اعضای «ستاد هماهنگی مراسم پیاده روی بازماندگان اربعین حسینی (ع)» در ساختمان سازمان مدیریت پسماند به مانیتورینگ محور راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی مشغول بودند، خاطرنشان کرد: این ستاد متشکل از نهادهای ذی‌ربط برگزاری مراسم راهپیمایی جاماندگان اربعین است که از صبح امروز به رصد معابر پرداخته‌اند تا در صورت موارد مورد نیاز، عوامل نیروی انسانی و تجهیزات اعزام شوند.

عزیزی با بیان اینکه امروز در مسیر راهپیمایی، هزار و ۵۰۰ نیروی کارگری و ۳۰۰ آموزشگر حضور داشتند، تصریح کرد: ۳۴۰ دستگاه وانت ملودی، ۵۰ دستگاه خودروی جمع آوری پسماند، ۲۰ دستگاه خودرو غلطان و ۱۱ دستگاه تانکر جزو تجهیزات و ماشین آلاتی هستند که امروز در مسیر راهپیمایی از میدان امام حسین (ع) تا حرم مطهر داشتیم.

وی با بیان اینکه امروز در مسیر راهپیمایی جاماندگان اربعین حسینی، ۲۰۰۰ مخزن و بیش از پنج تن کیسه زباله توزیع شد، تاکید کرد: تلاش شد جمع‌آوری پسماند تا بیش از ۸۰ درصد تفکیک شده باشد و پسماند خشک وتر به صورت مجزا جمع‌آوری شود، در حال حاضر ۹۰ درصد عملیات انجام شده است و موکب‌ها در حال جمع‌آوری هستند.

مدیرعامل سازمان مدیریت پسماند شهرداری تهران اضافه کرد: در تمام طول مسیر راهپیمایی در بیش از ۱۰ هزار نقطه، کیسه زباله جایگذاری شده بود تا شهروندان به راحتی به کیسه زباله دسترسی داشته باشند و پسماند خود را در آن بیندازند.

عزیزی ضمن اشاره به آماده‌باش نیروی انسانی از ۴۸ ساعت گذشته، گفت: از شب گذشته در محور راهپیمایی، نیروهای انسانی مستقر شده بودند و تا پایان پاکسازی و شست‌وشوی معابر، حضور عوامل خدماتی ادامه خواهد داشت.

سجاد محمد علی نژاد مشاور و مدیرکل حوزه شهردار تهران، جلال بهرامی معاون خدمات شهری و محیط زیست شهرداری تهران و همچنین دیگر نمایندگان سازمان‌ها و شرکت‌های مربوطه امروز در ساختمان سازمان مدیریت پسماند به منظور رصد و مانیتورینگ برخط مسیر راهپیمایی حضور داشتند.

کد خبر 605911

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.