کدام زنان بیشتر در معرض عوارض بارداری قرار دارند؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که احتمال بروز عوارض بارداری در میان زنان مبتلا به میگرن بیشتر است.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی زنان در معرض عوارض بارداری، مطالعه جدیدی انجام دادند و تقریباً ۱۰ هزار داوطلب را از زمان بارداری تا زایمان دنبال کردند. عوارض نامطلوب به عنوان فشار خون بارداری، پره اکلامپسی، زایمان زودرس و مرده‌زایی تعریف شده است.

پره اکلامپسی، یک بیماری فشار خون بالا است که در دوران بارداری یا بلافاصله پس از زایمان ایجاد می‌شود. فشار خون حاملگی زمانی رخ می‌دهد که فشار خون یک زن در دوران بارداری بالا می‌رود. این دو مورد از رایج‌ترین اختلالات مربوط به فشار خون در دوران بارداری است. هر دو مورد می‌توانند خطر ابتلاء به بیماری قلبی، نارسایی قلبی و سکته را در سنین بالاتر در زنان افزایش دهند.

زنان در مطالعه ذکر شده هرگونه سابقه شخصی سردردهای میگرنی، از جمله قبل از بارداری را در سه ماهه اول گزارش کردند. محققان متوجه شدند شرکت‌کنندگانی که در مطالعه سابقه میگرن را گزارش کرده بودند، احتمال بیشتری برای ابتلاء به اختلالات فشار خون بالا در دوران بارداری و همچنین زایمان زودرس داشتند. بنابراین به نظر می‌رسد که میگرن یک عامل خطر ناشناخته برای پیامدهای نامطلوب بارداری است.

کد خبر 605902

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.