جمهوری آذربایجان شمار تلفات نظامی خود را اعلام کرد

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، آخرین آمار تلفات نبردهای مرزی با ارمنستان را اعلام کرد.

به گزارش ایمنا، وزارت دفاع جمهوری آذربایجان گزارشی از آمار تلفات و زخمی‌های درگیری مرزی اخیر این کشور با ارمنستان را منتشر کرد. وزارت دفاع جمهوری آذربایجان امروز شنبه طی بیانیه‌ای اعلام کرد که ۲۸۲ تن از نیروهای مسلح جمهوری آذربایجان در فاصله دوازدهم تا چهاردهم سپتامبر در مقابله با نیروهای ارمنی مجروح شدند.

بنا به اعلام وزارت دفاع جمهوری آذربایجان، از این تعداد ۴۳ تن پس از دریافت کمک‌های اولیه به خدمت بازگشتند، حال ۱۱۵ تن رضایت بخش اعلام شده، ۱۰۳ سرباز آذربایجانی نیز دچار جراحت‌های متوسط شدند و حال عمومی ۲۱ نظامی نیز وخیم گزارش شده است.

در بیانیه وزارت دفاع جمهوری آذربایجان آمده است که در نتیجه تنش‌های مرزی تازه با ارمنستان، دو غیر نظامی نیز زخمی شدند، که حال هر دو آنها رو به بهبودی است.

وزارت دفاع جمهوری آذربایجان همچنین در گزارش خود اعلام کرد که در تازه‌ترین درگیری در مرز ارمنستان و آذربایجان دو تن دیگر کشته شدند و در نتیجه شمار نظامیان آذربایجانی کشته شده در نبردهای اخیر به ۷۹ تن رسیده است.

گفتنی است که در تازه‌ترین دور تنش‌ها میان ایروان و باکو در قفقاز جنوبی بر سر مناطق مورد مناقشه «قره باغ»، شامگاه دوشنبه درگیری‌های گسترده‌ ای بین نیروهای دو طرف در امتداد مرز مشترک آنها رخ داد.

منبع: مهر

کد خبر 605897

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.