۲۶ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۹:۴۲
تعداد زائران اربعین ۱۴۰۱

جمعیت زائران اربعین ۱۴۰۱ در شهر کربلا به ۲۱ میلیون نفر رسید.

به گزارش ایمنا، دبیرخانه آستان عباسی در شهر کربلا اعلام کرد بر اساس سیستم شمارش الکترونیک تعداد زائرانی که تا روز شنبه بیست‌وششم شهریورماه (برابر با اربعین به تقویم ایران) وارد شهر کربلا شده‌اند به ۲۱ میلیون و ۱۹۸ هزار و ۶۴۰ نفر رسیده است.

آستان قدس حسینی روز جمعه بیست‌وپنجم شهریورماه شمار زائرانی که وارد شهر کربلا شده بودند را بیش از ۲۰ میلیون نفر اعلام کرده بود. خبرگزاری فرات نیوز نیز گزارش کرده که حضور زائران در شهر کربلا از دهم ماه صفر برابر شانزدهم شهریورماه، آغاز شده و هم اینک خروج زائران به صورت روان در حال انجام است.

مسؤول بخش موکب‌ها در عراق نیز اعلام کرده که در اربعین امسال ۱۲ هزار و ۵۰۰ موکب در شهر کربلا برپا شده که حدود ۳۰۰ موکب به کشورهای دیگر اختصاص داشته است.

فلسطین، ایران، هند، پاکستان، نیجریه، سوئد، هلند، آلمان و چین از جمله کشورهایی بودند که امسال در کربلا موکب داشتند. فرودگاه نجف نیز گزارش داده که بیشترین پروازها برای انتقال زائران اربعین به عراق، به ایران و پس از آن به کشورهای جنوبی خلیج فارس و لبنان اختصاص داشته است. مسئولان این فرودگاه از آغاز طرح بازگرداندن زائران خارجی خبر داد.

منبع: ایسنا

کد خبر 605894

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.