وزیرکشور: مهلت استفاده از گذرنامه موقت ورود به عراق تمام شد

وزیر کشور گفت: فرصت خروج از مرزها با «گذرنامه تمدید شده» یا «گذرنامه موقت مرزی» از صبح اربعین به پایان رسیده است، اما بازگشت زواری که با این شرایط در عراق حضور دارند، بلامانع است.

به گزارش ایمنا، احمد وحیدی تردد زائران حسینی در همه مرزها را بسیار خوب و روان ارزیابی و اظهار کرد: بیش از سه میلیون و ۴۰۰ هزار نفر عازم عتبات عالیات شده‌اند که از این تعداد دو میلیون و ۴۰۰ هزار نفر به کشور بازگشته‌اند.

وی افزود: با توجه به تمهیدات در نظر گرفته شده، میانگین معطلی مسافران تا پیدا کردن وسیله نقلیه ۲۰ دقیقه است که این عدد در گذشته بیش از یک روز معطلی بود.

وزیر کشور از چهار بانده شدن مسیر مهران – ایلام، خبر داد و خاطرنشان کرد: این مسیر همچون سال‌های گذشته یک‌طرفه نشد تا برای مردم محلی نیز مزاحمتی ایجاد نشود.

وحیدی تصریح کرد: فرصت خروج از مرزها با «گذرنامه تمدید شده» یا «گذرنامه موقت مرزی» از صبح اربعین به پایان رسیده است، اما بازگشت زواری که با این شرایط در عراق حضور دارند، بلامانع است.

وی در خصوص تمهیدات برای موج برگشت زائران، گفت: به منظور تسهیل بازگشت زوار خودروهایی را به داخل عراق اعزام کردیم تا بخشی از حمل‌ونقل را بر عهده بگیرند، بلافاصله افرادی را که قصد استفاده از راه آهن داشتند پس از عبور از مرز به ایستگاه‌های راه آهن منتقل کردیم و افرادی که با خودروی شخصی آمدند به سمت ماشین شخصی‌شان هدایت کردیم.

وزیر کشور افزود: به منظور تسهیل برگشت زوار، بسیج عمومی در حمل‌ونقل انجام و از امکانات و ظرفیت‌های ادارات، وزارتخانه‌ها و حمل‌ونقل عمومی کشور، نیروهای مسلح، سپاه، ارتش، نیروی انتظامی و شهرداری‌ها استفاده شد؛ در حال حاضر هزار دستگاه وسیله نقلیه از محل شهرداری‌های کشور در مهران به حمل‌ونقل زوار کمک می‌کنند.

منبع: ایرنا

کد خبر 605868

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.