نقش مهم زنان در موضوع مدیریت بحران

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز گفت:زنان به ویژه بانوان خانه دار بیشتر در معرض حوادث منازل هستند و آموزش به بانوان که عمدتاً همسر یا مادر هستند سبب انتقال بیشتر آموزش‌ها به سایر اعضای خانواده می‌شود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، افسانه خواست خدایی امروز شنبه_ بیست و ششم شهریورماه _ در بازدید از ایستگاه آتش نشانان داوطلب اظهار کرد: اجرای طرح آموزش ایمنی و آتش نشانی به بانوان در محلات شهر شیراز به عنوان یک فرد تأثیرگذار در خانواده با همکاری سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری شیراز اجرا خواهد شد.

وی ادامه داد: در راستای برگزاری چهارمین مرحله از جشنواره شهر ایمن توسط سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی در محلات کم برخوردار شیراز با شعار داوطلبان نجات واکنش اضطراری محلات، به منظور ارتقای فرهنگ ایمنی بانوان در محلات پر خطر، دوره‌های آموزشی ایمنی جهت این قشر تأثیر گذار اجرایی خواهد شد.

رئیس کمیته خانواده و بانوان شورای اسلامی شهر شیراز با اشاره به نقش مهم زنان در موضوع مدیریت بحران و لزوم ارائه آموزش‌های مرتبط به این قشر از جامعه گفت: زنان به ویژه بانوان خانه دار بیشتر در معرض حوادث منازل هستند و آموزش به بانوان که عمدتاً همسر یا مادر هستند سبب انتقال بیشتر آموزش‌ها به سایر اعضای خانواده می‌شود.

وی تصریح کرد: با آغاز طرح بانوان آتش نشان در محلات شیراز علاوه بر شناسایی زنان توانمند و استفاده از پیشنهادات و راهکارهای آنان، با همکاری مربیان و متخصصان سازمان آتش‌نشانی شیراز این گروه از جامعه با آموزش‌های ایمنی آشنا خواهند شد.

خواست خدایی با اشاره تصمیم‌های اتخاذ شده در خصوص طرح بانوان آتش نشان اضافه کرد: با توجه به مصوبه احداث یازده باغ بانوان در مناطق، این بستر برای بانوان فراهم و در هر باغ با همت بانوان آتش نشان داوطلب از دل محلات شهر شیراز، یک پایگاه آتش‌نشان داوطلب به منظور ارائه آموزش و خدمات احداث خواهد شد.

وی گفت: ضرورت برگزاری دوره‌های آموزشی پیشگیری و مقابله با حوادث برای بانوان در راستای این طرح است و اهمیت دارد، باید توانمندی بانوان ارتقا پیدا کند تا هزینه‌هایی که به شهر تحمیل می‌شود کاهش یابد و علاوه بر آن سلامت و جان افراد نیز بیشتر مورد صیانت قرار گیرد.

عضو شورای اسلامی شهر شیراز افزود: برگزاری دوره‌های آموزش ایمنی ویژه بانوان در محلات در راستای طرح بانوان آتش نشان با مشارکت سازمان آتش نشانی و پیرو چهارمین جشنواره بزرگ شهر ایمن این سازمان شروع و در جریان آن اصول ایمنی به صورت تئوری و عملی توسط کارشناسان آتش نشانی ارائه می‌شود.

وی در جمع بانوان آتش نشان با شنیدن پیشنهادات و خواسته‌های آنان، خاطرنشان کرد: کمیته خانواده و بانوان در شورای اسلامی شهر شیراز به منظور شناسایی زنان توانمند و استفاده مؤثر از ظرفیت‌های آنان تشکیل و با بررسی طرح‌ها و پیشنهادهای مطرح شده به این کمیته در حوزه‌های مختلف، موارد تأثیر گذار تأیید و به عنوان طرح پیشنهادی مستقیم به کمیسیون شورای اسلامی شهر شیراز ارائه می‌شود که پس از تصویب در شهرداری به مرحله اجرا می‌رسد.

کد خبر 605831

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.