متئوس راضی به فروش پیراهن ۷ میلیون پوندی مارادونا نیست!

لوتار متئوس اعتراف کرده هیچ زمانی به فروش پیراهنی که پس از فینال جام جهانی ۱۹۸۶ با دیگو مارادونا عوض کرده بود، فکر نکرده است.

به گزارش خبرنگار ایمنا، لوتار ماتئوس اعتراف کرده که هرگز به فروش پیراهنی که پس از فینال جام جهانی ۱۹۸۶ با «دیگو مارادونا» تعویض کرده بود، فکر نکرده است.

استیو هاج در ماه می با فروش پیراهن فوق‌ستاره آرژانتینی در مرحله یک چهارم نهایی جام جهانی ۱۹۸۶ به قیمت هفت میلیون پوند (هشت میلیون دلار) خبرساز شد. پس از شکست سه بر دو آلمان غربی در مکزیکوسیتی، ماتاوس لباسی را که مارادونا در فینال مسابقات بر تن کرد، به دست آورد.

در مصاحبه‌ای با دیلی میل، او گفت: «پس از ۳۶ سال، هرگز به فروش این پیراهن فکر نکردم و هرگز نخواستم که از آن پول دربیاورم.» برای من لذت بخش بود که آن را به مردم آرژانتین برگردانم. دیگو در آرژانتین یک بُت است، به همین دلیل دادن پیراهن به آن‌ها، خاص بود.

مارادونا همیشه معتقد بود که ماتائوس سرسخت‌ترین بازیکنی است که تا به حال با او روبه‌رو شده است. احترام او به همتای آلمانی خود چنان بود که همواره آرزو داشت مدیران ناپولی او را به ایتالیا بیاورند.

ماتئوس افزود: این اتفاق، بعد از جام جهانی ۱۹۸۶ بود و دیگو گروهی از دوستانش را از ناپل به آلمان فرستاد. او به آن‌ها گفت: شما باید ماتائوس را به تیم من بیاورید. همچنین مبلغ یک میلیون مارک دویچ برای امضای قرارداد (۴۴۰ هزار پوند) پیشنهاد دادند.

من گفتم اگر بیایم، آن پول را می‌گیرم. اگر نروم هم، آن را می‌گیرم، اما پس از آن نمی‌توانم با یک باشگاه ایتالیایی دیگر قرارداد امضا کنم. مطمئناً، شما ابتدا به شروع کار فکر می‌کنید، پول زیادی بود، چهار برابر دستمزد من در بایرن بود. اما من گفتم: هیچ‌کس نمی‌تواند من را بخرد. این راه و رسمش نبود، احساس می‌کردم ترک بایرن مشکل است. به همین دلیل‌، آن‌ها بدون امضای قرارداد با من، با پول خود به ایتالیا برگشتند.

کد خبر 605819

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.