مطالبات گندم‌کاران به‌زودی پرداخت می‌شود

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل گفت: با پیگیری‌های به‌عمل آمده مطالبات گندمکاران این استان به‌زودی پرداخت می‌شود.

به گزارش ایمنا علی نوبخت با اشاره به اینکه پیگیری‌های لازم برای پرداخت مطالبات گندم کاران انجام شده است، اظهار کرد: کشاورزان استان اردبیل هیچ نگرانی درباره به تعویق افتادن پرداخت بهای گندم نداشته باشند.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل افزود: از ۲۶ هزار و ۱۸۰ میلیارد ریال خرید تضمینی گندم تاکنون ۱۷ هزار و ۲۳۰ میلیارد ریال به گندم‌کاران استان پرداخت شده است.

بر این اساس و طبق اظهارات نوبخت هشت هزار و ۹۵۰ میلیارد ریال از مطالبات گندم‌کاران استان اردبیل هنوز پرداخت نشده است.

وی گفت: از ۱۷ خرداد ماه خرید گندم از کشاورزان در مراکز خرید استان شروع شده و تاکنون ۲۲۷ هزار تن گندم به‌صورت تضمینی از کشاورزان استان خریداری شده است.

وی درباره اعلام قیمت خرید تضمینی گندم اظهار کرد: خرید تضمینی گندم طبق تعرفه قبلی صورت می‌گیرد و اعلام قیمت جدید شامل حال گندم‌کاران نمی‌شود و همچنان مثل تعرفه قبلی، گندم تولیدی کشاورزان با چهار درصد افت مفید و یک درصد افت غیرمفید هر کیلو به قیمت ۱۰ هزار و ۵۰۰ تومان و برای هر کیلو مبلغ یک هزار تومان هم به عنوان تشویقی به کشاورزان پرداخت خواهد شد.

مدیر کل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل ادامه داد: بهای گندم خریداری شده کشاورزان از سه محل هدفمندی یارانه، بودجه و شرکت خدمات بازرگانی قابل پرداخت است که در استان اردبیل از این سه محل در مجموع ۷۵۰۰ میلیارد ریال به کشاورزان استان پرداخت می‌شود.

نوبخت با اشاره به فعالیت ۴۴ مرکز خرید گندم در استان گفت: این مراکز شامل مراکز خرید ملکی، سیلوهای بخش خصوصی و مباشر جهت خرید محصول گندم در استان اردبیل است که از لحاظ سخت افزاری و نرم افزاری تجهیز و آماده شده است.

مدیرکل خدمات بازرگانی دولتی استان اردبیل از توزیع کالاهای اساسی در استان خبر داد و گفت: بیش از ۶ هزار و ۵۹۸ تن انواع کالاهای اساسی شامل برنج، شکر با هماهنگی کارگروه تنظیم بازار در این استان توزیع شده است.

نوبخت درباره تامین و توزیع کالاهای اساسی برای ایام محرم و اربعین حسینی افزود: در این ایام بیش از سه هزار و ۲۹۸ تن شکر سفید و بیش از سه هزار و۳۰۰ تن برنج (هندی، پاکستانی، تایلندی) در سطح استان توزیع شده است.

گفتنی است؛ سید حسن عاملی، نماینده ولی فقیه و امام جمعه اردبیل در خطبه‌های این هفته نماز جمعه اردبیل پرداخت وجه کشاورزان گندم‌کار استان این موضوع را جزو اولویت‌ها دانست و گفت: "بانک کشاورزی اعلام می‌کند که اگر کشاورزی در این روزها بدهی خود را پرداخت کند از تسهیلات ویژه برخوردار می‌شود، اما پول گندم را نمی‌دهند تا کشاورز از این تسهیل استفاده کند."

وی با بیان اینکه این دومین بار است که در خطبه‌ها از دولت می‌خواهیم که در حق کشاورزان گندم‌کار بی توجهی نکند، از دولت خواست در پرداخت وجه کشاورزان گندم‌کار درنگ نکند.

منبع: ایرنا
کد خبر 605797

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.