شست‌وشوی بینی با آب ‌نمک چه تاثیری بر شدت بیماری کرونا دارد؟

نتایج بررسی‌های انجام شده نشان می‌دهد که شست‌وشوی بینی دو بار در روز با محلول نمکی ملایم می‌تواند خطر بستری شدن در بیمارستان ناشی از بیماری کرونا را کاهش دهد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا، گروهی از محققان به منظور بررسی تاثیر شست‌وشوی بینی با آب نمک بر شدت بیماری کووید -۱۹، مطالعه جدیدی انجام دادند. در این پژوهش، ۷۹ بیمار مبتلا به کووید -۱۹ با استفاده از محلول آب نمک مخلوط با پوویدون آیوداین، یا جوش‌شیرین، بینی خود را شست‌وشو دادند. آن‌ها این کار را در عرض ۲۴ ساعت پس از مثبت شدن آزمایش‌شان شروع کردند.

در مجموع، ۱.۳ درصد از شرکت‌کنندگان نیاز به بستری شدن در بیمارستان داشتند و هیچ‌کدام فوت نکردند. در حالی که حدود ۱۱ درصد از افراد گروه کنترل یا در بیمارستان بستری شدند یا فوت کردند. در مقایسه با گروه کنترل، محققان شاهد کاهش ۸.۵ برابری نرخ بستری شدن در بیمارستان و مرگ‌ومیر بودند.

به گفته پژوهشگران، آب نمک توانایی ویروس کرونا را برای آلوده کردن سلول‌ها در حفره بینی، دهان و ریه‌ها مهار می‌کند. به نظر می‌رسد شست‌وشو با آب نمک به محدود کردن شدت علائم بیماران نیز کمک می‌کند. بیماران می‌توانند شست‌وشوی بینی در منزل را با مخلوط کردن نصف قاشق چای‌خوری نمک و جوش شیرین در یک فنجان آب جوشیده یا مقطر انجام دهند، سپس حفره بینی را با یک بطری شست‌وشوی سینوس تمیز کنند.

کد خبر 605682

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.