تقدیر از ملت عراق و موکب‌داران اربعین/ با کنترل جمعیت، آب به آسیاب دشمن ریختیم

امام جمعه موقت اصفهان با تقدیر و تشکر از ملت و مسئولان عراق و موکب‌داران ایرانی برای برگزاری راهپیمایی باشکوه اربعین گفت: مسئولان چند سال پس از تشویق اجرای سیاست کنترل جمعیت متوجه شدند، این طرح آب به آسیاب دشمن ریختن بود.

به گزارش خبرنگار ایمنا، حجت‌الاسلام حاج سیداحمد محمودی ظهر امروز - جمعه بیست‌وپنجم شهریورماه- در خطبه‌های عبادی – سیاسی نماز جمعه این هفته اصفهان اظهار کرد: برای کسب تقوا در درجه اول ترک محرمات و سپس انجام واجبات لازم است و در ترک محرمات نیز باید در درجه اول به گناهان ام‌الفساد اهمیت دهیم که در روان انسان ریشه می‌کنند و موجب گناهان دیگر می‌شوند.

وی شناسایی و ریشه‌کن کردن این گناهان در وجود انسان را ضروری دانست و افزود: برخی گناهان تأثیر زیادی در سقوط انسان ندارند، مثل گناهانی که در قرآن به نام گناهان کوچک نام‌گذاری شده است که طبیعتاً از انسان غیر معصوم سر می‌زند، اما برخی گناهان راهگشای گناهان دیگر است، باید شناسایی شوند و نمونه آنها حسد فرزندان حضرت یعقوب (ع) و برادران حضرت یوسف (ع) است.

امام جمعه موقت اصفهان مبارزه با گناهان ام‌الفساد و کلیدی را ضروری دانست و گفت: لازم است در ارتباط با این گناهان و سفارش به تقوا آنها را بیان کنیم، همان‌گونه که رهبر معظم انقلاب فرمودند: ائمه جمعه تنها به سفارش تقوای الهی اکتفا نکنند بلکه مصادیق و موارد گناهان و آثار شوم آنها و اهمیت اوامر الهی را نیز بیان کنند.

امام جمعه موقت اصفهان برخی گناهان را در همه ادیان الهی جزو گناهان کبیره دانست و یادآور شد: این‌گونه گناهان تنها گناهکار را درگیر نمی‌گیرد بلکه همه مردم جامعه دچار آثار آنها خواهند شد یعنی تنها گنه کار و عامل گناه عذاب نمی‌بیند، بلکه گستره گناه فراتر از یک نفر است و جامعه را درگیر می‌کند از جمله شراب‌خواری که پیامبر (ص) فرمودند ۱۰ نفر در این رابطه دچار گناه می‌شوند.

وی یکی دیگر از گناهان کلیدی را ربا معرفی کرد و افزود: پیامبر (ص) در رابطه با ربا فرمودند که دریچه ۷۳ گناه با ربا به رباخواری باز می‌شود، بنابراین برخی گناهان نقش زیادی در زندگی انسان دارند و گناهکار را به سقوط ابدی می‌کشاند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به ظرافت‌های روحی انسان گفت: برخی موجودات از امیال غضب، شهوت و جنبه مادی بهره‌مند نیستند، مانند فرشتگان که مقام آنها ترقی و تنزل نمی‌یابد، اما انسان یک موجود پیچیده است و در صورت ارتکاب و گناه کلیدی سقوط می‌کند.

اربعین، همایش عظیم تمدن‌ساز و زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی (عج)

وی در خطبه دوم به توصیه نمازگزاران به تقوی الهی ادامه داد: در هفته پیش رو مناسبت‌های متعددی وجود دارد از جمله شب اربعین سرور شهیدان و سالار شهیدان امام حسین (ع) و اصحاب او، رحلت جانگداز پیامبر (ص)، شهادت امام حسن مجتبی (ع) و در آخر ماه صفر شهادت امام رضا (ع) هستیم که پیشاپیش مصیبت جهان اسلام و شیعیان را به ساحت امام زمان (عج) و نایب برحق او رهبر معظم انقلاب و به سوگ نشستگان اندوه انها تسلیت می‌گویم.

وی اربعین را یک همایش عظیم تمدن‌ساز و زمینه‌ساز حکومت حضرت مهدی عج توصیف کرد و گفت: امام عصر (عج) خود را از تبار حسین معرفی می‌کند و باید قبل از ظهور، جامعه جهانی او را بشناسد و این همایش عظیم زمینه ساز ظهور است که هرسال بر شرکت کنندگان آن افزوده می‌شود.

حجت‌الاسلام محمودی با تاکید بر اختصاص آئین اربعین به امام حسین (ع) تصریح کرد: هیچیک از امامان و معصومان اربعین ندارند و این فلسفه و حکمتی در این موضوع نهفته زیرا زمینه ساز تمدن بزرگی است.

وی با تقدیر از مردم و مسئولان عراق برای میزبانی از پنج میلیون زائر ادامه داد: حضور این جمعیت عظیم از ملیت‌های مختلف جهان در کربلا باعث بهت و حیرت دشمنان اسلام و انقلاب شده است، از اینکه همایش عظیم اربعین را این چنین پرشور و عشق می‌بینند.

امام جمعه موقت اصفهان با اشاره به تلاش دشمن برای سانسور این حرکت معنوی خاطرنشان کرد: دشمنان سعی می‌کنند کاستی‌های کوچک را بزرگ نشان دهند اما نمی‌دانند که خورشید را نمی‌توان زیر ابر نگه داشت.

وی خشم و غضب دشمن را به فرموده بنیان‌گذار انقلاب نشانه درست و اصولی بودن کارها دانست و تاکید کرد: نمونه این موضوع در رابطه با کنترل جمعیت بود که در مقطعی از زمان شکل گرفت و زمانی مسئولان متوجه شدند آب به آسیاب دشمن ریخته‌اند که دشمنان چند سال پیاپی ما را تشویق کردند و هدیه دادند.

وی افزود: این طرح استعماری آمریکا و اسرائیل است و اکنون طرح‌هایی برای خنثی‌سازی آن در حال اجراست، از همین جریان اربعین و خشم و غضب آنها می‌توان فهمید که کار درستی انجام دادیم و لازم می دانم از تریبون خطبه نماز جمعه از ملت و مسئولان عراق و همه موکب داران تقدیر و تشکر کنیم که این جمعیت از ملت‌ها و کشورهای مختلف میزبانی کردند.

امام جمعه موقت اصفهان مدیریت این جمعیت میلیونی در عراق را قابل قبول عنوان کرد و گفت: کشورهای غربی با سرمایه‌های فرا آن خود مدعی هستند که توان مدیریت جمعیت بیش از دو میلیون نفر را ندارند، اما این راهپیمایی عظیم تمدن‌ساز اکنون به خوبی انجام می‌گیرد تا زائران به وطن خود بازگردند.

وی با اشاره به برنامه مردمی پیاده‌روی اربعین در اصفهان یادآور شد: این راهپیمایی از پگاه تا غروب روز اربعین به شکل خانوادگی انجام می‌شود و زائران می‌توانند از مساجد، تکایا، حسینیه‌ها و خانه‌ها به سوی گلستان شهدا حرکت کنند و از راه دور مراسم اربعین را در گلزار شهدا برگزار کنند.

حجت‌الاسلام محمودی با اشاره به آغاز هفته دفاع مقدس در هفته پیش رو گفت: شهدا حق بزرگی بر گردن ما دارند و ما با حضور در این راهپیمایی می‌توانیم در مراسم اربعین سهیم باشیم و هم دین خود را به شهیدانی ادا کنیم که نگذاشتند یک وجب از خاک ایران اشغال شود.

کد خبر 605632

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.