هماهنگی تمام مجموعه اداری مشهد در لوای خدمتگزاری به زائران

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهردار مشهد گفت: امسال شاهد اتفاق میمون هستیم آن هم هماهنگی تمام مجموعه ادارای این شهر در لوای خدمتگزاری به زائران با حمایت‌های استاندار، فرمانداری، شهردار و اعضای شورا که پشتوانه فعالیت‌های شهرداری و گروه‌های مردمی بودند.

به گزارش خبرنگار ایمنا، علی نجفی در مانور خدمت به زائران رضوی دهه پایانی ماه صفر اظهار کرد: شهرهای ما در اقصی نقاط کشور روزهای خاصی را دارند روزهایی که توریستی و روزهایی زیارتی و مناسبتی خاص است. جایی محصول کشاورزی خاص دارد و روز و هفته‌ای مشخصی در طی سال دارند و مردم زیادی می‌آیند و در آنجا جمع می‌شوند، اما به برکت امام رضا (ع)، تمام روز و ساعت این شهر مبارک و همه عاشق هستند که لحظه لحظه در این شهر سپری می‌کنند.

وی افزود: فردا روز اربعین را در پیش رو داریم و ١٠ روز دیگر شهادت علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) و مناسبت‌های دیگر را پیش رو داریم. خادمان این شهر باید همیشه آماده باشند. خادمان این شهر ٣۶۵ روز فعال هستند تا امروز خادمان این شهر لباس عاشقی آقا اباعبدالله الحسین (ع) برتن کردند و افتخار خدمت به زائران آقا اباعبدالله (ع) و آقا امیرالمومنین (ع) نصیبشان شده و از فردا این خادمان لباس عشق بازی آقا امام حسین (ع) را از تن در می‌آورند و لباس عشق بازی آقا امام رضا (ع) را بر تن می‌کنند و افتخاری بر افتخارات این شهر و این مجموعه مدیریت شهری می‌افزایند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد گفت: ایام اربعین را که پیش رو داریم، ایام خاصی است که همه مشتاق هستند در این ایام در شهر امام رضا (ع) حضور پیدا کنند و همه ساله شاهد خدمتگزاری همه اقشار در شهر مشهد در دو طیف مردمی و اداری بودیم.

نجفی خاطرنشان کرد: امسال شاهد اتفاق میمون هستیم آن هم هماهنگی تمام مجموعه اداری این شهر در لوای خدمتگزاری به زائران با حمایت‌های استاندار، فرمانداری، شهردار و اعضای شورا که پشتوانه فعالیت‌های شهرداری و گروه‌های مردمی بودند. در چندین سال خدمتگزاری هیچ‌گاه شاهد این همکاری و تعامل نبودم این همکاری قطع یقین برگرفته از همدلی و شوق خدمت به بارگاه علی‌بن‌موسی‌الرضا (ع) است.

وی اضافه کرد: امسال شش هزار و ٢٠٠ پاکبان افتخار جارو کردن غبار زیرپای زائران دارند که ۵٠٠ نفر آنها در نجف خدمت کردند. در طی این روزها بیش از ۳۱۶ آبخوری مهیا شده همچنین در حوزه ایمنی و آتش‌نشانی ۵٠ شیفت نیرو به همراه تجهیزات در هسته مرکزی شهر علاوه بر ایستگاه‌هایی که در روز داخل شهرداری به شکل مستقر در اطراف را مطهر مستقر هستند که شاهد حادثه نباشیم اگر خدای ناکرده مشکلی پیش آمده در حداقل زمان ممکن امکان خدمت به زائران را داشته باشند.

معاون محیط زیست و خدمات شهری شهرداری مشهد با اشاره به اینکه بیش از ۳۴۰ دستگاه تجهیزات و ماشین‌آلات که در حوزه خدمات شهری اعم از ماشین آلات عمومی و خاص خدمت‌رسانی به زائران به انجام خواهد شد، گفت: در حوزه حمل و نقل امسال بیش از ۱۴ هزار و ۵۰۰ پارکینگ را مدیریت کردند و در حوزه تاکسیرانی بیش از ۶٠ نقطه که ٣٠ نقطه سیار و٣٠ نقطه ثابت فعال خواهد بود و هزار و ٨٠٠ اتوبوس آماده خدمت است و ۵۰ دستگاه از آن در هسته مرکزی سرویس‌دهی خاص انجام خواهد داد.

نجفی تصریح کرد: در حوزه قطار شهری، افزایش ساعت سرویس‌دهی و کاهش فاصله‌های سرویس‌دهی به زائران و استقرار راهنمای زائر از حوزه معاونت فرهنگی و فراهم شدن بالغ بر ۸۰ هزار مکان اسکان اعم از پارک‌ها و مکان‌های اضطراری استان و سالن‌های بحران از دیگر اقدامات انجام شده است.

کد خبر 605620

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.