۲ بیمارستان هوایی آماده خدمت‌رسانی به زائران اربعین

رئیس جمعیت هلال‌احمر در حاشیه بازدید از درمانگاه هتل ام‌القری در نجف اشرف با اشاره به ورود ۳۰۰ تن دارو به کشور عراق گفت: دو هواپیما به صورت بیمارستان هوایی با کمک ستادکل نیروهای مسلح ایران جهت خدمت‌رسانی به زائرین در صورت ضرورت در فرودگاه آماده بهره‌برداری است.

به گزارش ایمنا، پیرحسین کولیوند در حاشیه بازدید از درمانگاه هتل ام‌القری در نجف اشرف با اشاره به ورود ۳۰۰ تن دارو به کشور عراق اظهار کرد: درمانگاه‌های مرکز پزشکی حج و زیارت جمعیت هلال‌احمر به مدت ۱۰ روز است که در کشور عراق راه‌اندازی شده است. از سوی جمعیت هلال احمر ۲۰۰ درمانگاه سطح یک، حدود ۴۰ درمانگاه سطح ۲ و ۹ بیمارستان ثابت و سیار در کشور عراق در ایام اربعین در حال فعالیت است.

بهره‌مندی بیش از ۲ میلیون زائر از خدمات جمعیت هلال‌احمر در عراق

وی با اشاره به اینکه بیمارستان امام علی (ع) در شهر نجف متعلق به جمعیت هلال‌احمر است، گفت: از ابتدای راه‌اندازی درمانگاه‌های هلال‌احمر تا کنون بالغ بر دو میلیون و ۱۵۰ زائر جهت دریافت خدمات پزشکی، پرستاری و دارویی به این مراکز مراجعه کردند.

وی با اشاره به اعزام قابل توجهی از مصدومین و بیماران به ایران توسط جمعیت هلال‌احمر خاطرنشان کرد: همچنین تعدادی جان‌باخته که بیمه نبودند و وضعیت بیمه آن‌ها نیز مشخص نبود، توسط جمعیت هلال‌احمر به مرز ایران منتقل شدند. همچنین ۱۰ جان‌باخته حادثه دلخراش پمپ بنزین شوملی پس از شناسایی اجساد توسط جمعیت هلال احمر به ایران منتقل شدند.

وی با اشاره به سرعت و کیفیت خدمات جمعیت هلال‌احمر با هدف رفع دغدغه زائرین گفت: خودروهای آمبولانس، اتوبوس آمبولانس و نجات به اندازه کافی در عراق مستقر است. امسال برای نخستین‌بار مجوز ورود بالگردهای جمعیت هلال‌احمر ایران به کشور عراق جهت انجام عملیات امدادرسانی گرفته شد.

وی با اشاره به فعالیت کارشناسان بهداشت و مدیریت بیماری‌های واگیردار در کشور عراق گفت: جمعیت هلال‌احمر با هماهنگی وزارت بهداشت عراق و حشدالشعبی، کارت شناسایی عراقی برای این کارشناسان صادر کرده و خوشبختانه همه موکب‌های پذیرایی زائرین در کشور عراق رصد و پایش می‌شوند. امسال نظارت‌ها در حوزه بهداشت و سلامت در کشور عراق نسبت به سال‌های گذشته بیشتر شده است.

وی در ادامه گفت: هر کدام از موکب‌های مردمی در کشور عراق که دارای گروه پزشکی باشند، بعد از تأیید احراز هویت پزشکان برای جمعیت هلال احمر مجوز صدور فعالیت آنها صادر و دارو و تجهیزات مورد نیازشان را تأمین می‌کنیم.

ورود ۳۰۰ تن دارو به کشور عراق

رئیس جمعیت هلال احمر با اشاره به ورود ۳۰۰ تن دارو و تجهیزات مورد نیاز به کشور عراق در اربعین حسینی گفت: دو میلیون سرم نیز در طی قرارداد با عراق جهت تأمین در مراکز درمانی هلال‌احمر در این کشور خریداری شده است.

کولیوند در ادامه با اشاره به بازدید از مرز مهران گفت: در مرزهای کشور علاوه بر کارهای امدادونجات نیاز به گسترش فعالیت‌های بهداشتی و درمانی است که بلافاصله بعد از بازدید از این منطقه و نیاز مبرم به افزایش خدمات بهداشتی و درمانی، بیمارستان ۶۴ تخته توسط جمعیت هلال‌احمر راه‌اندازی شد و همچنین یک چادر راپال ۹۰ تخته هم از قبل در این مرز دایر و فعال بود.

بنا بر اعلام پایگاه اطلاع رسانی جمعیت هلال احمر؛ وی در ادامه با اشاره به موج برگشت زائرین به داخل کشور افزود: در طی بازدید از نقاط صفر مرزی و در داخل کشور عراق نیروهای امدادی و کادر درمانی به صورت شبانه روزی در حال فعالیت هستند و ضمن اینکه در محورهای مواصلاتی ایران پایگاه‌های امدادونجات جاده‌ای نیز به زائرین خدمات می‌دهند.

ارائه خدمات هلال احمر تا زمان حضور زائرین ایرانی در عراق

وی با اشاره به اینکه خدمات بهداشتی و درمانی جمعیت هلال‌احمر تا زمان حضور آخرین زائر ایرانی در کشور عراق ادامه دارد، گفت: بیش از چهار هزار نیروی کادر درمان و امدادونجات و پشتیبان از سوی جمعیت هلال‌احمر در کشور عراق و نقاط صفر مرزی در حال خدمت رسانی به زائرین هستند.

منبع: ایسنا

کد خبر 605585

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.