حسن یزدانی با رسیدن به فینال رکورد تختی را زد/ تاج پادشاهی بر سر پادشاه ایران

حسن یزدانی با قطعی کردن مدال نقره خود و تلاش برای کسب مدال طلای جهانی، به رکورد هشت مدال جهانی و المپیک رسید و رکورد غلامرضا تختی را شکست.

به گزارش خبرنگار ایمنا، با رسیدن حسن یزدانی و دیوید تیلور به دیدار فینال وزن ۸۶ کیلوگرم کشتی آزاد در رقابت‌های جهانی ۲۰۲۲، پنجمین تقابل این دو حریف دیرینه در یکی از حساس‌ترین تقابل‌های کشتی در طی سال‌های اخیر فردا شب -جمعه بیست و پنجم شهریورماه- در بلگراد صربستان رقم می‌خورد.

حسن یزدانی با قطعی کردن مدال نقره خود و تلاش برای کسب مدال طلای جهانی رد صربستان، به رکورد ۸ مدال جهانی و المپیک رسید و رکورد غلامرضا تختی را شکست. پیش از این مرحوم غلامرضا تختی هفت مدال جهان و المپیک را کسب کرده بود. تاکنون هیچ کشتی‌گیری موفق نشده است هشت مدال در مسابقات جهانی و المپیک کسب کند و حسن یزدانی پادشاه کشتی آزاد، امشب با قطعی کردن مدالش این رکورد را به نام خود ثبت کرد.

حسن یزدانی پس از استراحت در دور اول در دور دوم مقابل ایوان ایچیزلی از مولداوی بر روی تشک رفت و با برتری قاطع ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و در دومین کشتی خود مقابل سباستین جزیرزانسکی از لهستان با نتیجه ۱۱ بر صفر به برتری رسید به نیمه‌نهایی راه یافت. یزدانی در مرحله نیمه‌نهایی وزن ۸۶ کیلوگرم مقابل بوریس ماکوجف از اسلوواکی بر روی تشک رفت و در ۲ دقیقه با نتیجه قاطع ۱۰ بر صفر به پیروزی رسید و راهی دیدار فینال شد. حسن یزدانی بدون از دست دادن حتی یک امتیاز بود و کسب ۳۱ امتیاز در مجموع ۳ مبارزه به فینال رسید.

در سوی دیگر جدول، دیوید تیلور نیز در مبارزه نخست مقابل آرون کانوا از ایتالیا ۱۰ بر صفر پیروز شد، سپس اتهان راموس از پورتریکو را ۱۱ بر صفر شکست داد و در نیمه نهایی نیز برابر عظمت دولتبکوف از قزاقستان با نتیجه قاطع ۱۲ بر صفر به پیروزی رسید. تیلور در مجموع سه مبارزه ۳۳ امتیاز کسب کرده و همچون یزدانی هیچ امتیازی به حریفان خود نداده است.

کد خبر 605539

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.