پیشرفت‌های علمی ایران ظرفیت‌های خوبی برای تعمیق روابط با ازبکستان فراهم کرده است

رئیس جمهور با اشاره به پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی، از فعالان اقتصادی و تجاری ایرانی مقیم ازبکستان خواست از ظرفیت‌های خوبی که این پیشرفت‌های علمی و اقتصادی ایجاد کرده است، در جهت تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع رسانی رئیس جمهور، سید ابراهیم رئیسی صبح امروز _پنجشنبه، بیست‌وچهارم شهریور_ در جریان سفر به ازبکستان، در دیدار تجار و فعالان اقتصادی ایرانی مقیم این کشور اظهار کرد: برگزاری اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به میزبانی ازبکستان فرصت خوبی برای بررسی ارتقای روابط دوجانبه بود.

وی افزود: در مذاکرات دو جانبه با وجود رضایتمندی طرفین از روند رو به گسترش روابط، بر تلاش برای ارتقای بیش از پیش سطح تعاملات تاکید و قرار شد بخش‌های مربوطه برای افزایش چند برابری حجم مبادلات تجاری تلاش کنند.

رئیس جمهور با جدی توصیف کردن اراده رئیس جمهور و مسئولان ازبکستان برای گسترش روابط، خاطرنشان کرد: در دیدار روز گذشته تفاهمات خوبی حاصل و مقرر شد پیگیری‌های ویژه‌ای برای تحقق این تفاهم‌ها انجام شود.

رئیسی در ادامه سخنانش با تاکید بر ضرورت رفع مشکلات مبادلات مالی برای رفع دغدغه تجار و فعالان بازرگانی، دستگاه‌های مسئول را مأمور پیگیری تحقق آن کرد.

رفع مشکلات مربوط به تعرفه گمرکی و فراهم کردن زمینه برقراری پرواز مستقیم بین دو کشور، از دیگر مأموریت‌های رئیس جمهور به دستگاه‌های مسئول برای تسهیل شرایط توسعه همکاری‌های تجاری دو کشور بود.

رئیسی با اشاره اطلاعات کامل و دقیق رئیس جمهور ازبکستان از پیشرفت‌های ایران در عرصه‌های مختلف اقتصادی و علمی، از فعالان اقتصادی و تجاری خواست از ظرفیت‌های خوبی که این پیشرفت‌های علمی و اقتصادی ایجاد کرده است، در جهت تعمیق روابط دو کشور استفاده کنند.

وی با اشاره به اعتراف مقامات آمریکایی به شکست سیاست فشار حداکثری تصریح کرد: جمهوری اسلامی با وجود تحریم‌های گسترده توانست این تهدیدها را به فرصت تبدیل کند.

کد خبر 605471

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.