۳۳۶ قلم دارو برای زائران کربلا اهدا شد

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان اظهار کرد: بالغ بر ۳۳۶ قلم دارو از سوی کارخانه‌های تولید دارو، شرکت‌های پخش دارو و داروخانه‌های خصوصی (از مسیر انجمن داروسازان) برای زائران کربلا اهدا شد.

به گزارش ایمنا و به نقل از دانشگاه علوم پزشکی اصفهان، محمود اعتباری اظهار کرد: بالغ بر ۳۳۶ قلم دارو از سوی کارخانه‌های تولید دارو، شرکت‌های پخش دارو و داروخانه‌های خصوصی (از مسیر انجمن داروسازان) برای زائران کربلا اهدا شد.

وی افزود: داروهایی همچون آنتی‌بیوتیک‌های خوراکی و تزریقی، داروهای گوارشی مانند داروهای ضداسهال، ضدتهوع، داروهای ضددرد و ضدالتهاب خوراکی، داروهای تزریقی، موضعی و ملزومات مصرفی پزشکی مانند انواع سرنگ، انواع ماسک، پدهای الکلی، محلول‌های الکلی، محلول بتادین، باندهای پانسمان و سوختگی از جمله اقلام اهدایی است.

معاون غذا و داروی دانشگاه علوم پزشکی اصفهان ادامه داد: این داروها و ملزومات اهدایی با هزینه‌ای بالغ بر یک میلیارد و ۹۰۰ میلیون ریال تهیه شد و در اختیار موکب‌ها و تیم‌های پزشکی مستقر قرار گرفت، همچنین ضروری است تحت نظر پزشک موکب تجویز و مصرف شوند.

اعتباری خاطرنشان کرد: با توجه به برگزاری جلسات ستاد اربعین در محل استانداری اصفهان، مقرر شد که تأمین اقلام دارویی و ملزومات پزشکی مورد نیاز موکب‌های پزشکی اربعین توسط حوزه معاونت غذا و دارو انجام گیرد، در همین راستا پس از مشخص شدن فهرست اقلام موردنیاز و برآورد میزان آن‌ها براساس سنوات گذشته، با کارخانه‌های تولید دارو، شرکت‌های پخش دارو و داروخانه‌های خصوصی (از مسیر انجمن داروسازان) ارتباط برقرار شد و پس از فراخوان به مدت یک هفته، ۳۳۶ قلم دارو برای زائران کربلا اهدا گردید.

کد خبر 605413

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.