مرزها با مشکل کمبود ناوگان مواجه نیست

دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه‌وشهرسازی از عبور بیش از ۶۵ درصد از زائران اربعین از پایانه مرزی مهران خبر داد و گفت: در مرزهای شش‌گانه کشور هیچ‌گونه مشکلی از جهت کمبود ناوگان حمل و نقل زمینی وجود ندارد.

به گزارش ایمنا، «حسین مذنب» اظهار کرد: در پایانه مرزی مهران از پارک سوار برکت که محل اعزام زائران به دیگر شهرهای کشور است نیز بازدید انجام شد.

وی افزود: در بدو ورود زائران به وسیله اتوبوس‌های شهری که متعلق به شهرداری است از پایانه مرزی به پارک سوار برکت منتقل و در آنجا توسط راهداران راهنمایی می‌شوند.

نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی با بیان اینکه ۱۸ جایگاه اتوبوس به مقصد ۱۸ استان در این پایانه آماده هستند، مطرح کرد: دفتر بازرسی و مدیریت عملکرد وزارت راه و شهرسازی نیز در این محل مستقر است و بازرسان نیز بازرسی‌های مربوطه را دنبال خواهند کرد.

مذنب خاطرنشان کرد: دفتر حقوقی سازمان راهداری نیز در پایانه مهران مستقر شده و کمیسیون‌های مربوطه بررسی تخلفات را تشکیل داده است و آن‌گونه که باید با متخلفان برخورد می‌کند.

وی با اشاره به اینکه امروز بیش از ۷۰۰ دستگاه اتوبوس در مرز ذخیره‌سازی شده است، گفت: تاکنون بیش از یک هزار و ۲۰۰ دستگاه طی ۲۴ ساعت گذشته به شهرهای کشور اعزام شدند.

نماینده تام الاختیار وزیر و دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی، پایانه مهران را دارای بیشترین مراجعه‌کننده خواند و خاطرنشان کرد: بیش از ۶۵ درصد زائران از پایانه مرزی مهران باز می‌گردند و این پایانه پرترددترین پایانه مرزی معرفی شده است.

مذنب با تاکید بر اینکه با کمبود اتوبوس روبه‌رو نشده‌ایم، اظهار کرد: همکاران ما در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای به همراه مدیران ارشد از سراسر کشور در این پایانه مستقر شده‌اند و برای تسهیل در تردد زائران، تأمین اتوبوس و برخورد با هرگونه تخلفات آماده هستند.

وی با اشاره به اینکه در پایانه خسروی بیشترین تردد به وسیله خودروی شخصی صورت گرفت، اعلام کرد: اتوبوس‌های شهری در پایانه مستقر شدند که زائران عزیز را به قصرشیرین و از آنجا به سایر شهرها اعزام کنند.

به گفته دبیر اجرایی ستاد اربعین وزارت راه و شهرسازی، خوشبختانه در مرزهای شش‌گانه کشور هیچ‌گونه مشکلی از جهت کمبود ناوگان حمل و نقل زمینی وجود ندارد.

منبع: ایرنا

کد خبر 605408

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.