هدف اصلی گلساپوش قهرمانی در باشگاه‌های جهان است!

«هدف گلساپوش نتیجه‌گیری در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران نیست بلکه نتیجه‌گرفتن در جام باشگاه‌های جهان است. گلساپوش از بازیکنان حرفه‌ای در تیم خود استفاده می‌کند تا سطح بازیکنان بومی هم بالا بیاید.»

به گزارش خبرنگار ایمنا، مهدی شیرمحمدی، بازیکن اصفهانی تیم ملی فوتبال ساحلی، حدود ۹ سالی می‌شود برای گلساپوش یزد بازی می‌کند و چهار قهرمانی متوالی در لیگ برتر فوتبال ساحلی با این تیم به دست آورده است.

این فصل و در ادامه لیگ برتر فوتبال ساحلی، گلساپوش چهار هفته مانده به پایان لیگ به مقام قهرمانی رسید و سریع‌ترین قهرمانی تاریخ لیگ برتر را رقم زد. شیرمحمدی همراه با تیم ملی فوتبال ایران مقام سومی جام جهانی و قهرمانی مسابقات جام بین‌قاره‌ای را به دست آورده است.

خبرنگار ایمنا گفت‌وگویی را در رابطه با قهرمانی گلساپوش یزد و آخرین وضعیت تیم ملی فوتبال ساحلی با «مهدی شیرمحمدی» داشته است که در ادامه می‌خوانید:

روزهای اخیر با چادرملو دیدار داشتید و در این بازی توانستید سریع‌ترین قهرمانی را به دست آورید. ارزیابی شما از این مسابقه چیست؟

بازی خوبی بود، اما بازی در شهر اردکان مشکل است. گلساپوش یزد امسال رکوردشکنی کرد و زودترین قهرمانی لیگ ساحلی را به دست آورد، حدود دو سال است که نباختیم و درحال‌حاضر هم سه هفته به پایان لیگ بدون باخت قهرمان شدیم.

دلیل پیروزی و قهرمانی‌های متداوم گلساپوش یزد را چه چیزی می‌دانید؟

دلیل آن ساختار تیمی و هدف‌گذاری باشگاه است. هدف گلساپوش نتیجه‌گیری در لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران نیست بلکه نتیجه‌گیری در جام باشگاه‌های جهان است. گلساپوش از بازیکنان حرفه‌ای در تیم خود استفاده می‌کند تا سطح بازیکنان بومی هم بالا بیاید.

لیگ برتر امسال را چطور ارزیابی می‌کنید؟

طی دو سال شیوع کرونا در کشور، شاهد بودیم که بازی‌ها متمرکز برگزار می‌شد، اما امسال به صورت رفت و برگشت است و همه تیم‌ها بازیکنان ملی‌پوش پرورش می‌دهند.

اخباری مبنی بر مشکلات سرمربی تیم ملی فوتبال ساحلی با فدراسیون فوتبال شنیده شد که باعث شد این مربی به نوعی با فدراسیون قهر کند و برای انتخابات هم حاضر نشود، راجع به این موضوع توضیح می‌دهید؟

درباره سرمربی و تصمیماتی که گرفته می‌شود در جریان اتفاقات نیستم، تنها متوجه شدم به خاطر مسائلی که بین خود سرمربی و فدراسیون بود «هاشم» به تمرینات نیامد. امیدوارم این مسائل هیچ‌وقت پیش نیاید. هدف فدراسیون فوتبال، نتیجه‌گیری است و مهم نیست بازیکنان و کادر چه اشخاصی باشند.

این اتفاقات چقدر در عملکرد تیم ملی تأثیر دارد؟

فدراسیون فوتبال اگر بعد از جام جهانی فوتبال یک برنامه‌ریزی خاص برای ساحلی داشته باشد با توجه به اینکه در آبان‌ماه مسابقات بین‌قاره‌ای را داریم، در اسفندماه هم مسابقات آسیایی برگزار می‌شود که با کسب مقام‌های اول تا سوم می‌توانیم به جام جهانی فوتبال ساحلی راه پیدا کنیم؛ در تیرماه سال ۱۴۰۲ هم المپیک ساحلی را داریم و می‌توانیم نتایج خوبی بگیریم.

مدتی پیش مهدی تاج به عنوان رئیس فدراسیون فوتبال انتخاب شد، به نظر شما با توجه به اینکه سابقه ریاست فدراسیون را دارد، می‌تواند برای فوتبال ساحلی مفید باشد؟

امیدوارم حضور تاج به نفع فوتبال ساحلی باشد، فکر می‌کنم تاج نگاه ویژه‌ای نسبت به ساحلی داشته باشد. درحال‌حاضر رئیس فدراسیون درگیر جام جهانی فوتبال است و نمی‌توان از او گله‌مند بود زیرا ورزش اول بیشتر کشورها فوتبال چمنی است.

سطح لیگ برتر فوتبال ساحلی ایران پایین است و می‌توان گفت لیگ ضعیفی داریم، به نظر شما این موضوع به تیم ملی آسیب می‌رساند؟

دلایل ضعیف بودن لیگ ما این است که تیم ملی فوتبال ساحلی، دو دوره در مسابقات جام جهانی شرکت نکرده، رسانه‌ها پشتیبانی نمی‌کنند و رده سنی پایه سمت این رشته نیامده است. این رشته باید دیده شود و شبکه‌های استانی پخش زنده مسابقات را داشته باشند. سال ۹۵ قرارداد ما ۲۰۰ میلیون بود که اگر طبق روال پیش می‌رفت، درحال‌حاضر که شش سال گذشته باید قرارداد ما ۸۰۰ میلیون تا یک میلیارد شده باشد، نه اینکه همان ۲۰۰ میلیون باقی بماند. درواقع فوتبال ساحلی ورزش مهیجی است، اما وقتی دیده نشود کسی حامی آن نمی‌شود. در گذشته باشگاه‌های خوبی داشتیم که منحل شدند یا کنار کشیدند، اما الان تیم‌های خوبی مثل استقلال خوزستان و ملوان بندر انزلی در لیگ یک هستند که حضورشان در لیگ برتر باعث می‌شود شرایط بهتری داشته باشیم.

حرف آخر؟

از اصفهان و مسئولان استان می‌خواهم به فوتبال ساحلی توجه کنند، این رشته قابلیت چند تیم را در اصفهان دارد. باید همه کمک کنند تا زمین ساحلی ناژوان ترمیم شود و اسپانسرهای خوب به این رشته ورود کنند. استان‌های دیگر برای بازیکنان ملی‌پوش خود ارزش قائل هستند، اما در استان اصفهان به نظر می‌رسد که مسئولان، من و امیرحسین اکبری را حتی نمی‌شناسند.

کد خبر 605391

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.