بدترین کابوس یوونتوس در لیگ قهرمانان

حذف از لیگ قهرمانان، پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت و شاید کار آلگری در تورین تمام شده باشد.

به گزارش سرویس ترجمه ایمنا و به نقل از پایگاه خبری فوتبال ایتالیا، یوونتوس دو بازی ابتدایی خود در لیگ قهرمانان اروپا را باخته و با بدترین کابوس خود روبه‌رو شده است: حذف شدن از رقابت‌ها در مرحله گروهی.

علی‌رغم اینکه یوونتوس یکی از باشگاه‌های مطرح اروپا و برنده‌ترین باشگاه در ایتالیا است، دومین و آخرین لیگ قهرمانان اروپایی که آنها کسب کردند به سال ۱۹۹۶ برمی‌گردد. از آن زمان یووه در پنج فینال شکست خورده است. بزرگ‌ترین رؤیای آن‌ها در ۲۵ سال گذشته به تلخ‌ترین کابوس تبدیل شده است. اکنون آن‌ها با وضعیت به مراتب بدتری مواجه هستند.

شاگردانم مکس آلگری در دو بازی ابتدایی مرحله گروهی خود مقابل پاری سن ژرمن و بنفیکا شکست خوردند. این دو تیم اکنون شش امتیاز دارند و بیانکونری هیچ امتیازی کسب نکرده است. روز سه شنبه، سرمربی بانوی پیر تکرار کرد که تیمش برای صعود از مرحله گروهی به ۱۰ امتیاز نیاز دارد، بنابراین، اگر شمارش او درست باشد، تیمش دیگر نمی‌تواند در شب‌های اروپایی مرتکب هیچ اشتباهی شود.

آنها به شدت نیاز به پیروزی در دو بازی بعدی مقابل دیگر نماینده گروه خود دارند و شکست بنفیکا در دیدار خارج از خانه یا کسب نتیجه‌ای رضایت توسط یوونتوس برابر پاری سن ژرمن در آخرین بازی مرحله گروهی می‌تواند بانوی پیر را در لیگ قهرمانان اروپا نگه دارد. البته که این یک مأموریت بسیار سخت است، به خصوص با توجه به آنچه اخیراً یوونتوس در زمین مسابقه ارائه کرده است.

غول‌های سری آ تنها دو برد از شش بازی در سری آ کسب کرده‌اند و تنها ۱۰ امتیاز دارند که ۴ امتیاز کمتر از آتالانتا، میلان و ناپولی صدرنشین است. دوشان ولاهوویچ، مهاجم اصلی آنها، در شش بازی در تمام رقابت‌ها، چهار گل به ثمر رسانده اما شکی وجود ندارد که آمار او می‌تواند بسیار بهتر شود.

یوونتوس این روزها شرایط خوبی ندارد و تعداد مصدومان نیز کم نیست. آن خل دی ماریا با مشکلات عضلانی دست و پنجه نرم می‌کند و تاکنون تنها سه بار به میدان رفته است. خرید بزرگ تابستانی یووه، پل پوگبا پس از تصمیم‌گیری برای پیگیری یک درمان محافظه کارانه برای آسیب دیدگی منیسک در ماه آگوست، تا ژانویه باز نمی‌گردد. البته او هفته گذشته اعلام کرد که درمان مدنظر او راه به جایی نخواهد برد و برای بهبودی باید تحت عمل جراحی قرار بگیرد. اتفاقی که حالا زمان بازگشت او را بیش از پیش به تعویق می‌اندازد.

یوونتوس در ابتدا به پوگبا پیشنهاد کرده بود که خود را به دست جراحان بسپارد اما این بازیکن تصمیم دیگری گرفت. در واقع در این مدت، هافبک فرانسوی تنها زمان را تلف کرد و حالا نه تنها جام جهانی را از دست می‌دهد، بلکه برای مدت طولانی‌تری برای یوونتوس غایب است.

فدریکو کیه‌زا نیز در سال ۲۰۲۳ یا در بهترین سناریو درست قبل از تعطیلات جام جهانی در نوامبر بازخواهد گشت. این ملی پوش ایتالیایی همچنان از مصدومیت شدید زانو که در ژانویه متحمل شده بود، رنج می‌برد.

نشانه‌ها خوب نیستند و آلگری تحت فشار فزاینده‌ای قرار دارد. به نظر نمی‌رسد تیم او هویت مشخصی داشته باشد. شب گذشته بنفیکا با وجود شروع مثبت بانوی پیر و گلزنی میلیک، روند بازی را تغییر داد و در تورین پیروزی را کسب کرد. آن‌ها با شایستگی پیروز شدند و دست پر به پرتغال بازگشتند.

آلگری بنفیکا را به عنوان حریف اصلی یوونتوس می‌دید و پیش بینی او درست بود. مشکل اینجاست که بیانکونری حتی شب گذشته نیز در حد بنفیکا ظاهر نشد. سرمربی یوونتوس پیش از این گفته بود که مهمترین دیدار یووه در مرحله گروهی برابر بنفیکا خواهد بود و بازی با پی اس جی برای آن‌ها تشریفاتی است. نکته این است که شکست برابر بنفیکا باعث شده تا جایگاه آلگری بیش از هر زمانی متزلزل شود.

مشکلاتی در خارج از زمین در یووه وجود دارد زیرا انتظار می‌رود غول‌های سری آ برای فصل ۲۰۲۱-۲۰۲۲ ضرر ۲۵۰ میلیون یورویی را اعلام کنند. راهیابی به مرحله یک شانزدهم نهایی یک هدف حیاتی برای تقویت مالی یووه به حساب می‌آید. بازیکنان یوونتوس پس از عذرخواهی از هواداران خود در کوروا زمین را ترک کردند، زیرا می‌دانستند که دیگر نمی‌توانند اشتباهات خود را بپذیرند تا از بزرگترین ناامیدی اروپا جلوگیری کنند. حذف از لیگ قهرمانان پیامدهای وخیمی به دنبال خواهد داشت و شاید کار آلگری در تورین تمام شده باشد.

کد خبر 605383

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.