ضرورت توجه به درآمدهای پایدار در شهرداری‌ها

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد گفت: حجم قابل توجهی از منابع درآمدی ناپایدار در شهرداری‌ها وجود داشته است و اکنون نیز این روند ادامه دارد، اما درآمدهای نوین و پایدار باب جدیدی برای احصای درآمدها در شهرداری‌ها است.

حسین حسامی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، در خصوص علت ضرورت حرکت به سمت درآمدهای پایدار برای شهرداری‌ها، اظهار کرد: معتقد هستم باید به سمت پوست‌اندازی درآمدی برای شهرداری‌ها حرکت کنیم. حجم قابل توجهی از منابع درآمدی ناپایدار در شهرداری‌ها وجود داشته است و اکنون نیز این روند ادامه دارد، اما درآمدهای نوین باب جدیدی برای احصای درآمدها برای شهرداری‌ها است که در حوزه سرمایه‌گذاری به کندی و سختی جلو می‌رود، لذا لازم است به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنیم.

وی ادامه داد: شهرداری‌ها ناگزیر به سرمایه‌گذاری درآمدهای نوین هستند، زیرا اگر به سمت درآمدهای نوین حرکت نکنیم و توجه ویژه به این امر نداشته باشیم، افزایش سهم درآمدهای پایدار نسبت به درآمدهای ناپایدار در حد شعار باقی می‌ماند و محقق نمی‌شود.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد با اشاره به اقدامات مدیریت شهری برای حرکت به سمت درآمدهای پایدار، تصریح کرد: در شورای اسلامی شهر مشهد و بر اساس تبصره ۱۳ بودجه مصوب سال ۱۴۰۱ شهرداری را ملزم به ارائه و آماده‌سازی برنامه جامع درآمدی با اولویت درآمدهای پایدار کردیم، اکنون وقت آن رسیده که با توجه به محدودیت‌های قانونی که اعمال و ابلاغ شده است به این سمت حرکت کنیم و در این مسیر گام برداریم.

وی اضافه کرد: فعالیت‌های اقتصادی شهرداری نیز از طریق شرکت‌های تابعه و سازمان‌ها انجام می‌شود و تاکید اساسی داریم که از این طریق خلق ثروت داشته باشیم و ظرفیت‌های مغفول و غیرفعال شهرداری را فعال و ظرفیت‌های بالقوه‌ای که در شهرداری وجود دارد را زنده کنیم.

اهمیت استفاده از ظرفیت فضای دیجیتال در حوزه مدیریت شهری

حسامی گفت: به طور مثال در شهرداری‌ها و در حوزه مدیریت شهری باید از ظرفیت فضای اقتصاد دیجیتال یا فین تک (توسعه نوآوری و تجاری‌سازی)، فن بازارهای تخصصی شهری، اقتصاد تبلیغات و اقتصاد رویداد استقبال کنیم، زیرا به این حوزه‌ها در شهرداری کمتر پرداخته شده است.

وی خاطرنشان کرد: در شهری مانند مشهد که شهری زیارتی و خدماتی است، موضوع اقتصاد رویداد یکی از حوزه‌ها و بسترهای مهمی است که باید حوزه اقتصادی مالی شهرداری به آن سمت حرکت کند، همچنین لازم است برای دارایی‌های شهرداری به گونه‌ای برنامه‌ریزی کنیم که مردم برای سرمایه‌گذاری پیش‌قدم شوند، باید به سمت روش تأمین مالی جمعی که در علم اقتصاد نوین و اقتصاد روز دنیا توجه ویژه‌ای به آن می‌شود، حرکت کرد.

رئیس کمیسیون اقتصادی، سرمایه‌گذاری و مشارکت‌های شورای اسلامی شهر مشهد افزود: این رویکردهای جدید می‌تواند به شهرداری و شرکت‌های مرتبط در حوزه درآمدهای پایدار کمک کند و از سمت درآمدهای ناپایدار به سمت درآمدهای پایدار حرکت کنند.

کد خبر 605378

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.