زمان راهپیمایی اربعین حسینی در قم مشخص شود

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین محدود به بعدازظهر نیست، گفت: راهپیمایی خودجوش شهروندان در این روز از صبح تا ساعت‌های پایانی شب ادامه پیدا می‌کند، که این موضوع خستگی نیروهای خدمات‌رسان را به همراه دارد، لذا باید زمان مشخصی برای این راهپیمایی مشخص شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری قم، سیدمحسن میرهادی در جلسه کمیته اجرایی ستاد اربعین استان قم با اشاره به پیش‌بینی چهار استراحتگاه برای زائران اربعین در بوستان‌های فدک، امام رضا (ع)، جوان و پارکینگ شماره چهار مسجد مقدس جمکران، اظهار کرد: فضاسازی لازم با سیاه‌پوش کردن معابر شهری و اماکن مختلف انجام شده است.

وی با اشاره به برگزاری راهپیمایی اربعین در شهر قم، گفت: در مسیر بلوار پیامبر اعظم (ص) امکانات مورد نیاز مانند سرویس بهداشتی و آب شرب فراهم شده است، همچنین برای برپایی ۴۵ ایستگاه صلواتی هماهنگی‌های مربوط به مباحث ترافیکی، نظافت و پاکسازی انجام شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم ادامه داد: در اطراف مسجد جمکران، مایحتاج زائران از جمله تأمین یخ پیش‌بینی شده است و نیازهای آینده نیز احصا و رسیدگی می‌شود.

وی با بیان اینکه برای مدیریت پسماند، ۱۵۰۰ کارتن پلاست بین مناطق شهرداری قم توزیع شده است، گفت: برای مباحث ایمنی نیز هماهنگی‌های لازم انجام شده است و اکیپ‌ها در داخل مسجد جمکران و بلوار پیامبر اعظم (ص) مستقر هستند.

میرهادی با اشاره به استقرار ماشین‌آلاتی همچون بالابر را در طول مسیر راهپیمایی اربعین، تصریح کرد: کنترل نظم و انضباط شهری نیز در دستور کار است و ستاد رسیدگی به تخلفات شهری، معضل‌هایی مثل تکدی‌گری و دست‌فروشی را کنترل می‌کند.

وی ادامه داد: تدابیر لازم برای کنترل پارکینگ شرقی حرم مطهر و پارکینگ‌های پیرامونی مسجد جمکران نیز اندیشیده شده است.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری قم با بیان اینکه راهپیمایی اربعین محدود به بعدازظهر نیست، گفت: راهپیمایی خودجوش شهروندان قمی در روز اربعین از صبح تا ساعت‌های پایانی شب ادامه پیدا می‌کند که این موضوع خستگی نیروهای خدمات‌رسان را به همراه دارد، لذا باید زمان مشخصی برای این راهپیمایی مشخص شود.

کد خبر 605356

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.