آسفالت ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر شهری

شهردار مراغه گفت: در سال جاری ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر شهری آسفالت‌ریزی می‌شود.

محمد مقتومی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه بیش از ۸۴ هزار مترمربع از کمربندی‌های ورودی شهر آسفالت شده است، اظهار کرد: از مجموع آسفالت‌ریزی در سطح شهر ۷۲ درصد در مسیرها و خیابان‌های اصلی و پرتردد و ۲۸ درصد صرف آسفالت کوچه‌های فرعی شهر شده است.

وی با بیان اینکه مشارکت شهروندان مراغه در اجرای بعضی طرح‌های عمران شهری نشان از اعتماد عمومی به مدیریت شهری است، افزود: با وجود بعضی مشکلات اقتصادی، شهروندان در آسفالت‌ریزی بعضی مناطق شهری از جمله کوی بهار و کوچه شهید انتظاری مشارکت داشتند.

شهردار مراغه با بیان اینکه در سال جاری ۳۵۰ هزار مترمربع از معابر شهری آسفالت‌ریزی می‌شود، خاطرنشان کرد: با تأمین مصالح و توسعه کارخانه آسفالت شهرداری، سال ۱۴۰۲ عملیات آسفالت در ۶۰۰ تا ۷۰۰ هزار مترمربع از معابر شهری اجرا خواهد شد.

مقتومی تصریح کرد: در اجرای طرح تعریض پل میدان بسیج بالغ بر دو میلیارد تومان اعتبار، برای طرح ساماندهی کمربندی غربی شهر اعتباری بالغ بر ۲.۵ میلیارد تومان و برای طرح ساماندهی محوطه رصدخانه شهر مراغه تاکنون چهار میلیارد تومان هزینه شده است.

وی با بیان اینکه از محل مصوبات سفر رئیس‌جمهوری ۲۰ میلیارد تومان اعتبار برای اجرای طرح مسیر سلامت پیش‌بینی و اختصاص یافته است، گفت: درحال‌حاضر عملیات خاکبرداری و تسطیح مسیر سلامت با شش میلیارد تومان اعتبار اولیه آغاز شده است و با اتمام این عملیات، دیوارکشی، جدول‌گذاری و فضاسازی پروژه انجام می‌شود و پیش‌بینی اتمام طرح تا دو سال آینده را داریم.

به گزارش ایمنا، مراغه دومین شهر بزرگ استان آذربایجان‌شرقی و مرکز شهرستان مراغه است. این شهر در جنوب‌غربی استان آذربایجان‌شرقی، شرق دریاچه ارومیه و دامنه جنوبی کوه سهند قرار گرفته است و از شمال به شهرستان تبریز، از شرق به شهرستان هشترود، از جنوب به شهرستان باروق و از غرب به شهرستان بناب دریاچه ارومیه محدود می‌شود.

کد خبر 605341

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.