روشنایی پارک‌های اراک برای افزایش امنیت شهروندان

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک گفت: از جمله اقداماتی که تاکنون جهت حفظ، توسعه و نگهداری فضای سبز توسط این سازمان انجام شده است، می‌توان به روشنایی پارک‌ها و فضای سبز شهری اشاره کرد که علاوه بر افزایش زیبایی بوستان‌ها، نقش موثری در تامین امنیت شهروندان به‌ویژه هنگام شب دارد.

احمد حسنی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، اظهار کرد: به‌منظور خدمت‌رسانی و افزایش ضریب ایمنی شهروندان و تحقق حقوق شهروندی، از ابتدای سال جاری تاکنون توسعه روشنایی بوستان‌های خیبر، شهید باهنر، معلم، الهیه، فاطمیه، امین، فتح، سلامت، فردوس، میلاد نور، یاسمین، غدیر ۱ و ۲، جنگل پردیس، جنگل بلوار شهدای دولت، پارک شهر، آزادی، فروردین، رسالت، ترنم، امیرکبیر، نسترن، کوثر، تبسم، شاخسار، توسکا، لاله، ولیعصر (عج)، شطرنج، مسیر پیاده‌راه خیابان دریانوش و کوچه مرغی‌ها واقع در پیاده‌راه امیرکبیر و احداث روشنایی زمین بازی ساحلی پارک دانشجو توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک انجام شده است.

وی با بیان اینکه توسعه روشنایی پارک دفاع مقدس و جنگل مهرگان نیز در دستور کار است، افزود: با توجه به اینکه مردم در ساعات شب نیز در فضاهای شهری حضور می‌یابند، مناسب‌سازی فضاهای شهری در این ساعات در راستای فراهم کردن محیطی مطلوب برای حضور شهروندان از اهمیت بالایی برخوردار است. در این بین یکی از مهم‌ترین فضاهای شهری پیاده‌راه‌ها است که محیطی مناسب در راستای گذران اوقات فراغت، برقراری تعاملات اجتماعی و عرصه حضور شهروندان به‌شمار می‌رود.

رئیس سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک تصریح کرد: نورپردازی شهری نقش مؤثری در هویت بخشیدن به مراکز و فضاهای شهری دارد و باعث پویایی، سرزندگی، افزایش تعاملات اجتماعی و ایجاد مناظر شهری چشمگیر می‌شود، لذا انجام این اقدام در اولویت سازمان قرار گرفته است.

وی خاطرنشان کرد: از جمله اقداماتی که تاکنون جهت حفظ، توسعه و نگهداری فضای سبز توسط این سازمان انجام شده است، می‌توان به روشنایی پارک‌ها و فضای سبز شهری اشاره کرد که علاوه بر افزایش زیبایی بوستان‌ها، نقش مؤثری در تأمین امنیت شهروندان به‌ویژه هنگام شب دارد.

حسنی گفت: نورپردازی پیاده‌راه خیابان دریانوش و کوچه مرغی‌ها توسط سازمان سیما، منظر و فضای سبز شهری شهرداری اراک انجام شده است تا شهروندان بتوانند لحظات خاطره‌انگیزی را در این فضاهای طراحی شده در کنار خانواده خود سپری کنند.

کد خبر 605331

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.