انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی سرمایه‌گذاری در جامعه است

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران گفت: انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی در واقع سرمایه‌گذاری در جامعه است و توجه به آن، زمینه رشد، توسعه، تعالی و بالندگی جامعه را به همراه خواهد داشت.

به گزارش خبرنگار ایمنا، نرگس معدنی‌پور امروز _چهارشنبه بیست و سوم شهریورماه_ در بازدید و بررسی وضعیت فرهنگسرایی واقع در منطقه ۲۰ شهرداری تهران، اظهار کرد: طی ادوار گذشته ساختار سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران تحولاتی را به خود دیده است، یکی از پیش‌نیازهای موفقیت در حوزه فرهنگی، هنری و اجتماعی، برنامه‌ریزی دقیق و مدون است که اگر به درستی انجام نشود، در حوزه اجرا هم موفقیتی حاصل نخواهد شد.

وی ادامه داد: یکی از ویژگی‌های سازمان فرهنگی و هنری، نیروی انسانی متخصص آن است که در حوزه برنامه‌ریزی و در حوزه اجرا نقش‌آفرینی مؤثری دارد.

رئیس کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای اسلامی شهر تهران با اشاره به اینکه برنامه‌ریزی پایین به بالا در سازمان فرهنگی و هنری شهرداری تهران از دیگر نقاط قوت این سازمان است، گفت: برنامه‌ها با توجه به نیاز هر محله در خانه فرهنگ نوشته می‌شود و در منطقه مورد بررسی و نهایت در اختیار سازمان قرار می‌گیرد.

وی افزود: لازم است توجه داشته باشیم که برنامه‌های اجرا شده در سازمان با تکیه بر نیازهای محلات تعریف و اجرا می‌شود که این موضوع ضریب تأثیرگذاری فعالیت‌های سازمان را چندین برابر می‌کند.

معدنی‌پور با اشاره به چالش‌های پیش روی فرهنگ‌سرای ولا در منطقه ۲۰ شهرداری تهران، اضافه کرد: آسیب‌های اجتماعی در بسیاری از بوستان‌های شهر دیده می‌شود که برای برون رفت از این چالش‌ها وجود مراکز فرهنگی و هنری همچون فرهنگ‌سرای ولا که در پارک قرار دارد، تأثیرگذار خواهد بود.

وی خاطرنشان کرد: حضور خانواده‌ها در فضاهای عمومی همچون پارک‌ها از بروز و ظهور بسیاری از مسائل و آسیب‌های اجتماعی می‌کاهد و وجود مراکز فرهنگی، هنری و اجتماعی در پارک‌ها و طراحی و اجرای برنامه‌های متنوع فرهنگی و هنری باعث حضور خانواده‌ها شده و منجر به پیشگیری و کاهش آسیب‌های اجتماعی می‌شود. انجام اقدامات فرهنگی و اجتماعی در واقع سرمایه‌گذاری در جامعه است و توجه به آن، زمینه رشد، توسعه، تعالی و بالندگی جامعه را به همراه خواهد داشت.

کد خبر 605237

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.