۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۳:۳۱
رئیس‌جمهور عازم ازبکستان شد

رئیس‌جمهور به دعوت رسمی شوکت میرضیایف همتای ازبکی خود در صدر هیئتی بلندپایه از مقامات سیاسی و اقتصادی دقایقی پیش برای حضور در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای عازم سمرقند در ازبکستان شد.

به گزارش ایمنا، سیدابراهیم رئیسی امروز _چهارشنبه، بیست‌وسوم شهریورماه_ با بدرقه محمد مخبر، معاون اول رئیس‌جمهور و جمعی از اعضای هیئت دولت تهران را به مقصد سمرقند ترک کرد. این دومین حضور رئیس‌جمهور در دوره فعالیت کاری خود در اجلاس شانگهای است.

حضور در بیست‌ویکمین دوره اجلاس شانگهای در شهریور ۱۴۰۰ نخستین سفر خارجی آیت‌الله رئیسی بود که به دعوت رسمی امام‌علی رحمان همتای تاجیک خود و برای شرکت و سخنرانی در اجلاس سران سازمان همکاری شانگهای به این کشور سفر کرد.

رئیسی در این سفر پس از استقبال رسمی از سوی همتای ازبکی میزبان بیست‌ودومین دوره اجلاس شانگهای، با شوکت میرضیایف دیدار گفت‌وگو می‌کند و سپس چند سند همکاری بین مقامات دو کشور ایران و ازبکستان در حضور رؤسای جمهور به امضا می‌رسد.

رئیس‌جمهور علاوه بر سخنرانی در این دوره از اجلاس سران کشورهای عضو سازمان همکاری شانگهای که در روزهای پنجشنبه و جمعه _بیست‌وچهارم و بیست‌وپنجم شهریور_ در سمرقند برگزار می‌شود، در حاشیه نشست با سران کشورهای شرکت‌کننده دیدار و گفت‌وگو می‌کند.

منبع: ایرنا

کد خبر 605169

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.