خراسان جنوبی جاده‌ استاندارد ندارد

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها با اشاره به اهمیت جایگاه خراسان جنوبی در بازرگانی ایران، گفت: این استان با وجود اینکه نقش زیادی در مبادلات مرزی دارد، اما از جاده‌های استانداردی برخوردار نیست.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای عالی استان‌ها، حسین روحی با اشاره به مشکلات راه‌های ارتباطی استان خراسان جنوبی، اظهار کرد: این استان از استان‌های مرزی ایران است و با توجه به مرز طولانی خود با کشور افغانستان میزبان چهار پایانه و گذرگاه مرزی است.

وی ادامه داد: از این رو استان خراسان جنوبی دارای مبادلات اقتصادی کلان و مراودات مرزی بین‌المللی است و به زیرساخت‌های مناسب نیاز دارد. یکی از مهم‌ترین این زیرساخت‌ها بحث راه‌های ارتباطی است، چرا که برای انتقال کالا نیاز به سیستم حمل و نقل گسترده و کارآمد داریم که راه‌های ارتباطی یکی از اجزای این سیستم است.

نماینده استان خراسان جنوبی در شورای عالی استان‌ها گفت: کالاهای صادر شده از مرز این استان نه تنها به افغانستان بلکه به هند و پاکستان نیز صادر می‌شود و این مسئله بر اهمیت مرز می‌افزاید.

وی اضافه کرد: این در صورتی است که استان خراسان جنوبی راه‌های ارتباطی بسیار نامناسب و غیرایمنی دارد. تصادف‌های بی‌شمار و کشته‌های زیاد نتیجه همین غیراستاندارد بودن راه‌ها است.

روحی تصریح کرد: زمانی که شما یک جاده ترانزیتی دارید باید به این نکته توجه کنید که ماشین‌های سنگین از این جاده عبور می‌کنند و این جاده اگر استاندارد نباشد، خطر تصادف را افزایش می‌دهد و در نتیجه منجر به خسارات‌های جانی و مالی می‌شود، بنابراین باید با برنامه‌ریزی و سرمایه‌گذاری دقیق ایمنی را به جاده‌ها به‌ویژه جاده‌های بین‌المللی آورد.

وی خاطرنشان کرد: مزیت مرزنشینی و بازرگانی می‌تواند نقش مثبتی در اقتصاد استان به ویژه ایجاد شغل داشته باشد، از طرفی راه‌های ارتباطی یکی از اصلی‌ترین عناصر و معیارهای توسعه هستند، از این رو سرمایه‌گذرای در راه‌های ارتباطی نه تنها برای اقتصاد کشور مفید است، بلکه موجب توسعه و پیشرفت استان می‌شود.

کد خبر 605167

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.