تفکیک وزارت صمت ضروری است

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی هدف از تجمیع دو وزارت صنعت و بازرگانی را جلوگیری از برخی ناهماهنگی‌ها دانست و گفت: در عمل ثابت شد که با تجمیع شدن این دو حوزه بسیار عریض و طویل، هر بار یک قسمت آن بر زمین ماند و هنگامی که بخش تولید و صنعت مورد توجه قرار گرفت، قسمت بازار کمرنگ شد.

حجت‌الاسلام محمدرضا میرتاجالدینی در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا در خصوص تفکیک وزارت صمت اظهار کرد: در صورتی که مدیریت صنعت و بازرگانی به شکل ترکیبی قوی و فراگیر باشد که از عهده اداره هر دو بخش به خوبی برآید، نیازی به تفکیک وجود ندارد اما بی‌شک این دو وزارتخانه برای جلوگیری از برخی ناهماهنگی‌ها تجمیع شد.

وی با اشاره به ایرادات تجمیع وزارت صمت و بازرگانی افزود: در عمل ثابت شد که با تجمیع شدن این دو حوزه بسیار عریض و طویل، هر بار یک قسمت آن بر زمین ماند و به عبارت دیگر هنگامی که بخش تولید و صنعت مورد توجه قرار می‌گیرد، قسمت بازار کمرنگ می‌شود و برعکس این وضعیت نیز اتفاق افتاد.

نایب رئیس کمیسیون برنامه و بودجه مجلس شورای اسلامی تفکیک این دو وزارتخانه را باعث اداره بهتر هر دو بخش دانست و گفت: در این صورت هر دو بخش فرصت بیشتری برای برنامه‌ریزی و دست‌یابی به اهداف خود خواهند داشت، البته هماهنگی دو وزارتخانه باید در سطح بالا باشد؛ همان‌گونه که جهاد کشاورزی دو بخش بازار و تولید را اداره می‌کند.

وی حدود ۸۰ درصد هزینه‌های زندگی مردم را مربوط به تولیدات بخش کشاورزی دانست و گفت: محصولات لبنی، پروتئینی، میوه و سبزیجات که بخش قابل توجهی از سبد مصرفی و هزینه‌های خانوار را تشکیل می‌دهند، مربوط به سازمان جهاد کشاورزی است که مستقل از وزارت صمت فعالیت می‌کند، با همین شیوه دو بخش صنعت و بازرگانی نیز می‌توانند به شکل جداگانه اما هماهنگ به فعالیت خود ادامه دهند.

کد خبر 605141

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.