۲۳ شهریور ۱۴۰۱ - ۱۶:۱۶
لزوم مرمت خانه استاد شهریار

رئیس شورای اسلامی تبریز گفت: پروژه مرمت خانه استاد شهریار بعد از پیک سفرهای گردشگران داخلی و خارجی به این شهر و با استفاده از تجربیات و نظرات کارشناسان و خبرگان این حوزه اجرا می‌شود.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شورای اسلامی شهر تبریز، حجت‌الاسلام رسول برگی با بیان اینکه خانه استاد شهریار به عنوان یکی از اماکن ارزشمند و فرهنگی تبریز است، اظهار کرد: با توجه به جایگاه استاد شهریار در فرهنگ و ادب این مرز و بوم به خصوص تبریز و آذربایجان و دغدغه‌ای که در این خصوص وجود دارد، موضوع مرمت خانه این استاد در شورای شهر مطرح شد.

وی ادامه داد: با توجه به پیک سفرهای گردشگری در تبریز طی ماه‌های اخیر، روند اجرایی مرمت شروع نشده است، چرا که آغاز پروژه موجب می‌شد تا خانه استاد شهریار برای بازه زمانی تابستان و پیک سفرهای گردشگری از لیست مراکز فرهنگی و گردشگری شهر خارج شود.

رئیس شورای اسلامی شهر تبریز گفت: با توجه به این‌که مراحل اداری لازم برای اجرای پروژه مرمت خانه استاد شهریار طی شده است، با پایان پیک سفرهای گردشگران داخلی و خارجی به تبریز، مرمت این خانه آغاز و با توجه به اینکه پروژه مذکور به دلیل این‌که در آثار ملی ثبت شده است، مرمت این اثر بر اساس طرح مرمتی انجام می‌شود.

وی تصریح کرد: از طریق چاه‌های جذب خانه‌های این محدوده مشکلات متعدد رطوبتی برای خانه استاد ایجاد شده است که بر همین اساس لازم است مرمت با حضور کارشناسان و خبرگان این عرصه انجام شود.

برگی اضافه کرد: این اقدام با همکاری شهرداری منطقه هشت، اداره کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی استان و اداره گردشگری سازمان فرهنگی، اجتماعی و ورزشی شهرداری تبریز انجام خواهد شد.

کد خبر 605134

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.