کارخانه نساجی قائم‌شهر در معرض خطر سودجویان

شهردار قائم‌شهر از صرف هزینه ۵۰ میلیارد تومانی برای پرداخت حقوق کارگران کارخانه نساجی شماره یک خبر داد.

کاظم علیپور در گفت‌وگو با خبرنگار ایمنا، با بیان اینکه سهام نساجی شماره یک، تحت نظارت یک کمیسیون عالی طی فرآیندی کاملاً قانونی به شهرداری قائم‌شهر واگذار شده است، اظهار کرد: سهام نساجی شماره یک قائم‌شهر از سال ۹۲ و در زمان شورای دوره چهارم از طریق مزایده به شهرداری واگذار شد که در ابتدا قرار بود با تخصیص زمینی به مساحت سه هکتار در شهرک صنعتی رستم، این کارخانه به طور کامل منتقل و احیا شود.

وی افزود: این اتفاق نیفتاد و سازمان خصوصی‌سازی به تعهدات خود عمل نکرد و برخی افراد سودجو، مبحث خرید نساجی شماره یک را به چالش کشیدند.

شهردار قائم‌شهر خاطرنشان کرد: سازمان خصوصی‌سازی مدعی شده که شهرداری‌ها نمی‌توانند صددرصد سهام یک کارخانه را بخرند و تنها مجاز به خرید ۴۲ درصد از سهام هستند در حالی که شهرداری در طول این چند سال هزینه‌های سنگینی برای این کارخانه پرداخت کرده است.

علیپور تصریح کرد: کارگرانی که همیشه کف خیابان‌ها بودند و ماه‌ها حقوقشان عقب می‌افتاد، درحال‌حاضر ابتدای هر ماه حقوق و مزایای خود را تمام و کمال دریافت می‌کنند، از طرفی سازمان میراث فرهنگی، نساجی شماره یک را به ثبت ملی رسانده است که این مسئله علاوه بر کاهش ارزش افزوده کارخانه در نهایت به ضرر مردم این شهر تمام می‌شود، چراکه امکان انتقال و بازسازی کارخانه عملاً از بین می‌رود.

وی تاکید کرد: تمام تلاش شورای اسلامی شهر و مجموعه مدیریت شهری بر این است که مردم شهر متضرر نشوند و این کارخانه در صورت واگذاری به دست اهلش برسد.

شهردار قائم‌شهر گفت: با واگذاری سهام کارخانه مخالف نیستیم، به شرط اینکه به سرنوشت نساجی شماره دو دچار نشود و زمین آن به غارت نرود؛ زمانی که شهرداری سهام کارخانه نساجی شماره یک را خرید ارزش زمین این کارخانه بسیار کمتر از امروز بود.

علیپور افزود: طبق برآورد کارشناسان، ارزش زمین کارخانه نساجی شماره امروز بیشتر از ۶۵۰ میلیارد تومان محاسبه شده است درحالی‌که سازمان خصوصی‌سازی می‌خواهد همان ۴۸ میلیارد تومانی که شورای اسلامی شهر و شهرداری هزینه کرده است را به ما برگرداند.

کد خبر 605052

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.