آغاز طرح استقبال از مدارس در گرگان

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان از آغاز طرح مدرسه ایمن توسط ستاد استقبال از بازگشایی مدارس شهرداری خبر داد.

به گزارش ایمنا و به نقل از پایگاه اطلاع‌رسانی شهرداری گرگان، موسی‌الرضا صفری اظهار کرد: سازمان آتش‌نشانی شهرداری پس از بازدید وضعیت ایمنی مدارس و محیط‌های پیرامونی شامل کلاس‌های آموزشی، اتاق‌های اداری، انبارها، تأسیسات و موتورخانه‌ها را بررسی، نواقص و معایب را احصا و دستورالعمل‌های ایمنی برای رفع نواقص را به اداره کل آموزش و پرورش و مدیران مدارس ابلاغ می‌کند.

وی افزود: کارشناسان این سازمان در این بازدیدها چک لیستی را که دارای آیتم‌های مختلف درخصوص ایمنی اجزای غیرسازه‌ای مدارس است را تکمیل و سطح خطرپذیری مدارس را مشخص می‌کنند.

رئیس سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری گرگان خاطرنشان کرد: این طرح تا قبل از آغاز سال تحصیلی در تمام مدارس انجام می‌شود و در مرحله دوم با آغاز سال تحصیلی کارشناسان آموزش سازمان آتش‌نشانی با حضور در مدارس نکات ایمنی و اطفای حریق را به دانش‌آموزان آموزش می‌دهند و آن‌ها را با مقدمات اطفای حریق و شیوه استفاده از کپسول‌های آتش‌نشانی آشنا می‌کنند.

صفری تصریح کرد: یک دوره آموزشی با عنوان «فرماندهی حوادث و تیم عملیاتی» با شرکت ۱۵ نفر از کارکنان عملیاتی سازمان در ایستگاه‌های آتش‌نشانی با هدف ارتقای سطح آموزش، آمادگی مقابله با حوادث و آتش‌سوزی و نحوه مدیریت آن برگزار شد.

وی گفت: جانشینان فرماندهان در هفت ایستگاه آتش‌نشانی و شیفت‌های سه‌گانه شرکت کننده در آن به مدت دو روز مباحث تخصصی آموزشی را زیر نظر مهندس روستازاده از آتش‌نشانی تهران در زمینه ایمنی و آتش‌نشانی به صورت تئوری و عملی فرا گرفتند.

کد خبر 604904

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.