ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به سند ۲۰۳۰ نگاه می‌کند

وزیر امور خارجه در دیدار مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با بیان اینکه ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به سند ۲۰۳۰ نگاه می‌کند، رابطه جمهوری اسلامی و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی را نزدیک توصیف کرد.

به گزارش ایمنا و به نقل از وزارت امور خارجه، گلدا الخوری در آغاز مأموریت خود به عنوان مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو با حسین امیرعبداللهیان وزیر امور خارجه دیدار کرد.

امیرعبداللهیان با تبریک و آرزوی موفقیت برای مدیر دفتر منطقه‌ای یونسکو، رابطه کشورمان و یونسکو به ویژه در حوزه‌هایی چون ثبت میراث فرهنگی را نزدیک خواند و توانمندی‌های جمهوری اسلامی ایران در زمینه‌های آموزش، آموزش عالی و فناوری به ویژه در حوزه بانوان ایرانی را مثال‌زدنی دانست.

وی با اشاره به سند ٢٠٣٠ افزود: قرار بود این سند در حوزه آموزش باعث همبستگی جهانی باشد اما با نادیده گرفتن هویت و واقعیت‌های فرهنگی کشورها آنها را در این حوزه دچار مشکل کرده است و از این‌رو جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به این سند نگاه می‌کند.

گلدا الخوری نیز در این دیدار شرحی از برنامه‌های خود برای دفتر را ارائه و وعده داد حداکثر تلاش خود را برای ارتقای جایگاه این دفتر منطقه‌ای به عمل آورد.

دفتر منطقه‌ای سازمان آموزشی، علمی و فرهنگی ملل متحد (یونسکو) در ایران هماهنگی فعالیت‌های یونسکو در کشورهای ایران، افغانستان، پاکستان و ترکمنستان را برعهده دارد.

امیرعبداللهیان: جمهوری اسلامی ایران براساس قوانین داخلی و فرهنگی خود به سند ۲۰۳۰ نگاه می‌کند

کد خبر 604867

برچسب‌ها

نظر شما

شما در حال پاسخ به نظر «» هستید.